Alfa Romeo 33 Stradale – Legenda Współczesnej Motoryzacji
Witajcie, miłośnicy motoryzacji! Dziś nie będzie o rekordach. Dziś nie mierzymy czasów. Zupełnie nie o nie tutaj chodzi. Dzisiaj opowiem wam o spotkaniu ze zjawiskiem, którego doświadczyć może niewielu. Powstaną tylko 33 egzemplarze Alfy Romeo 33 Stradale, a ja dostałem kluczyki do bezcennego numeru zero. I zabieram go na tor.
Stojący przede mną samochód to żyjące w harmonii ze sobą osiągi i wybitne dzieło włoskiego designu. To emanacja włoskości serwowana na podwalinach jednego z najpiękniejszych rozdziałów historii Alfy Romeo. Rodowód Trentatre Stradale sięga lat 60. XX wieku, kiedy to Giuseppe Luraghi, ówczesny szef Alfy Romeo postanowił, że pora na powrót do motosportu.
Historia, która zachwyca
Wspólnie z Autodeltą Alfa opracowała wyścigowe Tipo 33, które w początkowej fazie rozwoju napędzane było rzędową czwórką, a ostatecznie przywdziało nowe V8. Bazując na tej maszynie, Włosi zbudowali drogowy model 33 Stradale. Miał wydłużony rozstaw osi, był nieco cięższy, ale zachował widlastą ósemkę. Całość opakowano w jedno z najpiękniejszych nadwozi w historii motoryzacji zaprojektowane przez Franco Scaglione.
- Powstało tylko 18 egzemplarzy, co czyni je jednymi z najrzadszych samochodów świata.
- W 1968 roku było to najdroższe auto dostępne na rynku.
- W obecnych czasach, jego cena wynosiłaby około 120 tys. euro.
Nie mogłem dostać lepszej przystawki przed spotkaniem twarzą w twarz z nową 33 Stradale. Współczesna interpretacja tego klasyka robi elektryzujące pierwsze wrażenie.
Niepowtarzalny design
Nieduże scudetto osadzone jest bardzo nisko, a front zdominowany przez duże światła wizualnie sięgające niemal samego splitera. W boku uwagę przykuwa Quadrifoglio Verde przy przednim nadkolu oraz smukłe lusterko umieszczone na szczupłym, karbonowym spojlerze.
Alfa Romeo chciała, by każda sztuka Trentatre była wyjątkowa. Dlatego Włosi stworzyli specjalny zespół, który służy za wsparcie dla klientów chcących spersonalizować swój samochód.
Indywidualizacja jak z bajki
Możliwości personalizacji są praktycznie nieograniczone:
- Wybór lakierów i wzorów felg.
- Kolor dodatków we wkładach w światłach.
- Możliwość umieszczenia logo Quadrifoglio Verde, Autodelty czy nawet herbu rodowego.
Wisienką na torcie jest możliwość spersonalizowania końcówki VIN-u, która będzie widoczna na konsoli środkowej. Alfa Romeo podkreśla, że dotychczas odrzuciła tylko jedno życzenie klienta – wymianę logo Alfy Romeo na inny znaczek.
Potężna moc w pięknym opakowaniu
Trentatre Stradale to auto, które bazuje konstrukcyjnie na Maserati MC20, ale to Alfa Romeo jest sercem tego projektu. Widzimy tu wyjątkowe połączenie nowoczesności i tradycji. Silnik V6 rozwija 620 KM i 730 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy.
Parametr | Wartość |
---|---|
Silnik | V6 twin-turbo |
Moc | 620 KM |
Maks. moment obrotowy | 730 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | poniżej 3 sekundy |
Prędkość maksymalna | 333 km/h |
Wrażenia z jazdy
Gdy wsiadam za kierownicę, odpalam silnik i czuję potęgę, która kryje się pod maską. Alfa Romeo 33 Stradale to auto, które nie tylko robi wrażenie, ale również dostarcza niesamowitych emocji podczas jazdy. Hamulce działają fantastycznie, a precyzyjny układ kierowniczy sprawia, że każdy zakręt pokonuję z łatwością.
Nie jest to maszyna agresywna, lecz stworzona z myślą o kierowcy. Możliwość zmiany trybów jazdy sprawia, że każdy może dostosować ją do swoich upodobań. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność!
Podsumowanie
Alfa Romeo 33 Stradale to nie tylko samochód, to prawdziwe dzieło sztuki, które łączy w sobie pasję, historię oraz nowoczesność. To auto, które zasługuje na to, by być podziwiane na górskich drogach, a nie zamknięte w muzeum. I mam nadzieję, że kiedyś będziemy mieli okazję zobaczyć te niesamowite maszyny w akcji!