Asfalt na Zakopiance topnieje w upale – kierowcy alarmują o problemach na drodze

Asfalt na Zakopiance topnieje w upale – kierowcy alarmują o problemach na drodze

Problemy na starej Zakopiance i jak to wpływa na kierowców

Topniejący asfalt na Zakopiance

Wyobraź sobie, że jedziesz w piękne góry, a nagle twoje auto zaczyna się ślizgać na drodze. Co się dzieje? To nie film akcji, to rzeczywistość na tzw. starej Zakopiance! Ostatnie doniesienia mówią o poważnych problemach z nawierzchnią drogi między Rabką Zdrój a Rdzawką. Tak, asfalt dosłownie się topnieje!

Dlaczego tak się dzieje?

  • Wyższe temperatury – wystarczyło kilka dni ciepła, by nawierzchnia zaczęła się rozpływać.
  • Remonty – problem wystąpił na odcinku, gdzie niedawno przeprowadzano prace naprawcze.
  • Ograniczenie prędkości – wprowadzono limit do 60 km/h, by zapewnić bezpieczeństwo kierowcom.

Kierowcy zgłaszają, że odcinek, który miał być już naprawiony, znów staje się niebezpieczny. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) już bada sytuację i wezwała wykonawcę remontu, aby ustalić, co poszło nie tak. Ciekawe, jak długo potrwa ta sytuacja!

Ceny paliwa w Polsce – dlaczego płacimy więcej?

Teraz przejdźmy do innego tematu, który wzbudza emocje wśród kierowców – ceny paliwa. Choć w Polsce paliwo jest jednym z najtańszych w Europie, to jednak Polacy płacą za nie więcej niż mieszkańcy wielu krajów UE, gdy weźmiemy pod uwagę podatki. Jak to możliwe?

Co mówią liczby?

  • Średnia cena benzyny 95-oktanowej to 5,97 zł za litr.
  • W niektórych miastach, takich jak Bełchatów czy Poznań, ceny spadają poniżej 5,6 zł/l.
  • Polska zajmuje 14. miejsce wśród krajów UE, gdzie paliwo jest tańsze po odliczeniu podatków.

Ciekawe, prawda? Rzecznik prasowy Grupy Orlen, Mateusz Witczyński, podkreślił, że ceny na stacjach są wynikiem lokalnych uwarunkowań i popytu. W przeszłości mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy paliwo w Polsce było tańsze od hurtowych cen za granicą, co prowadziło do problemów z dostawami.

Rosyjskie ciężarówki – chińskie rozczarowanie

Na koniec coś z dalekiego wschodu! W Rosji, po wycofaniu europejskich producentów ciężarówek, na rynku zagościły chińskie marki. Czy to oznacza, że Rosjanie są zadowoleni? Nic z tych rzeczy!

Co się dzieje z chińskimi ciężarówkami?

  • Większa awaryjność – chińskie auta psują się znacznie częściej niż europejskie odpowiedniki.
  • Brak lokalnych serwisów – naprawy trwają długo, ponieważ części trzeba sprowadzać z Chin.
  • Problemy z rynkiem – sprzedaż ciężarówek spada, a wiele firm transportowych upada.

Rosyjscy przewoźnicy skarżą się, że chińscy producenci traktują ich kraj jak kolonialny rynek. Na forum w Nowosybirsku podkreślali, że nie widzą perspektyw długoterminowej współpracy. Zamiast tego, chińskie firmy wolą sprzedawać, ale nie inwestować w produkcję w Rosji.

Jak widać, sytuacja na drogach w Polsce i w Rosji jest dość dynamiczna. Czy uda się rozwiązać te problemy? Czas pokaże! A tymczasem, zachowujmy ostrożność na drodze i pamiętajmy o sprawdzaniu cen paliwa!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.