Awaria wyświetlaczy Audi – co musisz wiedzieć!
Wyobraź sobie, że wsiadasz do swojego Audi i nagle zauważasz, że cyfrowy wyświetlacz przestał działać. Panika? Zdecydowanie! A dokładnie taką sytuację przeżywa teraz 44,387 właścicieli Audi, którzy muszą stawić czoła poważnemu problemowi technicznemu.
Audi ogłosiło właśnie akcję serwisową, która dotyczy modeli produkowanych w 2021 roku. Problem polega na tym, że wyświetlacz może nagle zgasnąć, zarówno podczas jazdy, jak i gdy auto jest zaparkowane. Wyobrażasz sobie, co to znaczy, gdy nie widzisz prędkości? Bezpieczeństwo w ruchu drogowym to podstawa, dlatego producent podjął decyzję o wezwaniu samochodów do serwisu.
Jakie modele są objęte akcją?
Akcja dotyczy kilku modeli Audi z 2021 roku, w tym:
- Audi A3
- Audi A4
- Audi Q5
- Audi Q7
To nie jest drobny problem. Audi zarejestrowało aż 2,285 skarg od klientów dotyczących awarii wyświetlaczy. Na szczęście, jak na razie nie odnotowano żadnych wypadków, pożarów ani obrażeń spowodowanych tym problemem.
Co dokładnie poszło nie tak?
Chociaż wydaje się, że to awaria sprzętowa, problem tkwi w oprogramowaniu związanym z monitoringiem przepływu energii przez specjalny kabel. Jeżeli nastąpi jakiekolwiek zaburzenie tego przepływu, wyświetlacz może się wyłączyć, aby chronić system przed uszkodzeniem. Z czasem kabel może ulec uszkodzeniu, co prowadzi do zwiększonego oporu i w efekcie do wyłączenia wyświetlacza.
Interesujące jest to, że problem został odkryty przez Audi już w kwietniu 2024 roku, ale dzięki „optymalizowanemu” kablowi zastosowanemu w modelach 2022, akcja serwisowa dotyczy tylko starszych wersji.
Co zrobić, jeśli jesteś właścicielem jednego z tych modeli?
Jeśli masz Audi z 2021 roku, nie ma co panikować! Audi już opracowało rozwiązanie – zamiast wymieniać kabel, firma planuje aktualizację oprogramowania, która pozwoli systemowi być mniej wrażliwym na wahania oporu. Dzięki temu wyświetlacz nie wyłączy się przy drobnych problemach z kablem. Oczywiście, po aktualizacji pojawi się komunikat ostrzegawczy, który zaleci sprawdzenie systemu.
Powiadomienia dla dealerów już trwają, a właściciele pojazdów zostaną poinformowani najpóźniej do 30 maja.
Podsumowując
Problemy z technologią to część współczesnego życia, ale ważne jest, aby być na bieżąco i wiedzieć, co robić w przypadku awarii. Jeśli jesteś właścicielem Audi, upewnij się, że śledzisz wszelkie informacje od producenta. Dobrze jest wiedzieć, że są rozwiązania, które mogą pomóc!