BMW serii 3 – Klasa, która nigdy nie wychodzi z mody
Wprowadzenie do legendy
BMW serii 3 to prawdziwy weteran w świecie motoryzacji. Trudno znaleźć model, który tak doskonale łączy tradycję z nowoczesnością. Dla wielu z nas, w tym także dla mnie, jego klasyczny wygląd to ogromny atut. Z szerokiej gamy silników możemy wybierać spośród benzynowych, wysokoprężnych, a także hybrydowych wersji, jak chociażby 330e. Co ważne, ta ostatnia, według producenta, powinna przejechać na prądzie od 88 do 91 km. Choć w praktyce często osiągamy mniej, to nie jest to jedyny czynnik decydujący o jego wartości.
Silnik, moc i osiągi
Za napęd BMW 330e xDrive Touring odpowiadają dwa silniki: 2-litrowy, benzynowy turbo oraz silnik elektryczny. Łączna moc wynosi 292 KM, a przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 6 sekund. Cena podstawowa tego modelu to 271 500 zł, a na liście opcji znajdziemy elementy, za które trzeba dodatkowo dopłacić, jak np. adaptacyjne reflektory LED czy bezkluczykowy dostęp. Klasa premium ma swoje wymagania, a to oznacza, że często musimy sięgnąć głębiej do kieszeni.
Wygląd i wnętrze
BMW 330e xDrive Touring zachwyca swoim klasycznym wyglądem. Długa maska, charakterystyczne końcówki wydechu oraz linia nadwozia nadają mu sportowego charakteru. Wnętrze zaskakuje nowoczesnym designem, szczególnie dużym ekranem z cyfrowymi zegarami. Choć wyglądają nowocześnie, to ich czytelność budzi pewne wątpliwości. Ważne elementy sterowania są dostępne na tradycyjnym pokrętle, co ułatwia obsługę.
Przestronność i komfort
- Przestrzeń z tyłu jest ograniczona, co może być problematyczne dla wyższych pasażerów.
- Bagażnik hybrydowy pomieści 410 litrów, co jest o 90 litrów mniej niż w wersji spalinowej.
- Fotele zapewniają znakomity komfort, zarówno w dłuższych trasach, jak i podczas jazdy po zakrętach.
Ekonomia jazdy
BMW 330e z silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM i akumulatorami o pojemności 19,5 kWh teoretycznie powinno oferować zasięg około 90 km w trybie mieszanym. W rzeczywistości, przy niskich temperaturach, udało się osiągnąć 55 km, co jest wynikiem wystarczającym w miejskich warunkach. Ładowanie akumulatorów trwa około 2 godzin przy maksymalnej mocy 11 kW.
Podsumowanie
BMW serii 3 w wersji hybrydowej to auto, które z pewnością ma swoje zalety, ale czy warto dopłacać do hybrydy? Odpowiedź jest prosta: jeśli masz możliwość ładowania w mieście i regularnie korzystasz z napędu elektrycznego, to hybryda ma sens. W przeciwnym razie, wersje spalinowe, takie jak 330i xDrive, mogą okazać się bardziej opłacalne.
Warto zainwestować w BMW 330e, jeśli cenisz sobie połączenie tradycji z nowoczesnością, a także funkcjonalność, która sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Pamiętaj, że to auto, które nie tylko wygląda dobrze, ale również potrafi dostarczyć niezapomnianych wrażeń z jazdy!