Chińskie SUV-y zdobywają Europę: MG ZS i BYD Atto 2 w czołówce sprzedaży

Chińskie samochody w Europie – ekspansja, jakość i ceny

Chińskie marki motoryzacyjne zyskują na popularności w Europie w oszałamiającym tempie! Sprzedaż samochodów z Państwa Środka wzrosła o 82% w porównaniu do ubiegłego roku, a ich udział w rynku wynosi już 4,2%. Co za zmiana!

Na początku roku 2024, raport firmy analitycznej JATO Dynamics ujawnił, że w lutym zarejestrowano 40 643 samochody chińskich marek na europejskich drogach. Choć to tylko ułamek całkowitej liczby rejestracji (966 271), to jednak wzrost z 22 389 zarejestrowanych aut w lutym roku poprzedniego robi wrażenie. W końcu, kto by pomyślał, że Chińczycy tak szybko zdobędą rynek, mimo karnych ceł na import samochodów elektrycznych?

Chińscy elektrycy na czołowej pozycji

Jednym z największych zaskoczeń jest to, że blisko połowa z zarejestrowanych pojazdów to auta elektryczne. Wśród popularnych modeli wyróżniają się:

  • BYD Atto 2
  • MG ZS
  • Geely Geometry

Choć Chińczycy jeszcze nie zdominowali rynku, ich wyniki są na tyle obiecujące, że analitycy zaczynają przyglądać się ich strategiom. Producenci, tacy jak BYD, stawiają na jakość i przystępność cenową. W końcu, kto nie chciałby mieć dobrego wozu za rozsądne pieniądze?

Marka MG – lider na rynku chińskich aut w Europie

MG to prawdziwy fenomen. W lutym na drogi wyjechało blisko 20,5 tys. aut tej marki, co oznacza, że zdobyła ona prawie 50% rynku chińskich samochodów w Europie. Dla porównania, Honda zarejestrowała 5,5 tys., a Mazda 11,5 tys. aut. Warto zauważyć, że MG ZS zarejestrowano w liczbie 10 025 egzemplarzy, co czyni go poważnym konkurentem dla Dacii Duster i Toyoty C-HR.

BYD Atto 2 – nowy gracz na rynku

Co z BYD Atto 2? To nowy SUV, który ma szansę na sukces w Europie. Oto, co warto o nim wiedzieć:

  • Wymiary: większy niż wiele konkurentów w segmencie B.
  • Wyposażenie: bogate, z cyfrowymi zegarami, panoramicznym dachem, kamerą i systemem V2L (możliwość ładowania innych urządzeń).
  • Przestronność: wygodne wnętrze oraz przestronny bagażnik po złożeniu kanapy.

Jednak to nie koniec nowości! Cena BYD Atto 2 w Hiszpanii zaczyna się od 29 990 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje około 126 tys.. Warianty lepiej wyposażone kosztują od 31 990 euro do 37 500 euro. Ceny te, mimo że atrakcyjne, mogą mieć trudności z rywalizowaniem z cenami konkurencji.

Podsumowanie – przyszłość chińskich samochodów w Europie

Chińskie marki motoryzacyjne zyskują na znaczeniu, a ich ekspansja w Europie może przekształcić rynek. Wysoka jakość, rozsądne ceny oraz innowacyjne technologie mogą przyciągnąć wielu europejskich kierowców. A Ty, co sądzisz o chińskich samochodach? Czy jesteś gotowy postawić na nowoczesność i jakość, niezależnie od znaczka? Czekamy na Twoje opinie!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.