Denza Z9 GT – chiński gracz w superluksusowym segmencie
Denza, chiński producent samochodów elektrycznych i hybrydowych, postanowił podjąć wyzwanie i zadebiutował w Europie z modelem Z9 GT. Czy uda mu się zdobyć serca europejskich kierowców i stanąć do rywalizacji z takimi legendami jak Porsche czy Audi? Sprawdźmy, co ma do zaoferowania ta nowość!
Kto to jest Denza?
Denza to marka, która powstała z współpracy Mercedesa i chińskiego koncernu BYD. Do 2021 roku była wspólnym przedsięwzięciem, ale po sprzedaży udziałów przez Mercedesa, Denza zaczęła samodzielną drogę. Dziś stara się łączyć europejską jakość z innowacyjnymi technologiami Wschodu.
Debiut na Milan Design Week
Oficjalne wejście Denzy na rynek europejski miało miejsce podczas Milan Design Week. To tam zaprezentowano Z9 GT – luksusowy model, który ma zrewolucjonizować rynek. Co wyróżnia ten samochód?
- Stylizacja inspirowana europejskimi grand tourerami, jak Porsche Panamera.
- Innowacyjne technologie, jak trójsilnikowy napęd i pneumatyczne zawieszenie.
- Możliwość obracania się o 180 stopni – idealna na wąskie parkingi!
Wygląd i wnętrze
Denza Z9 GT to auto, które przyciąga wzrok. Możesz zauważyć:
- Dzielone reflektory, które przypominają te z marki Genesis.
- Finezyjnie zaprojektowane tylne lampy i spoiler.
- Wysokiej jakości materiały we wnętrzu, takie jak skóra i zamsz.
Kokpit to prawdziwe dzieło sztuki. Wnętrze jest przestronne, a każdy detal został starannie przemyślany. Pasażerowie tylnej kanapy mogą liczyć na:
- Regulację kąta nachylenia oparć.
- Funkcje masażu, schładzania i ogrzewania.
- Podświetlane lusterka oraz chowane haczyki na marynarki.
Technologia na pokładzie
Denza Z9 GT to nie tylko elegancja, ale i technologia. Wśród jej innowacji znajdziesz:
- 800-woltową architekturę elektryczną, która umożliwia szybkie ładowanie.
- System niezależnej kontroli ruchu pojazdu.
- Możliwość poruszania się po skosie – tzw. crab-walking.
Osiągi, które robią wrażenie
Z9 GT dostępna jest w dwóch wersjach:
- Wersja elektryczna z trzema silnikami – prawie 1000 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 3,4 sekundy.
- Wersja hybrydowa typu plug-in z mocą około 200 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi.
Wrażenia z jazdy
Jak jeździ Denza Z9 GT? Nasze wrażenia były mieszane. Z jednej strony, zawieszenie wytłumia nierówności, ale w dynamicznej jeździe nie zachwyca. Podczas testów na torze odczuwaliśmy:
- Niepewność w prowadzeniu.
- Gwałtowne reakcje hamulca.
- Tendencję do „myszkowania” tyłem podczas dynamicznego wyjazdu z zakrętu.
Na szczęście, przedstawiciele Denzy zapewniają, że wersje europejskie będą miały inne ustawienia zawieszenia i wewnętrzne zmiany, co może poprawić wrażenia z jazdy.
Co dalej z Denza w Europie?
Na rynku europejskim Denza Z9 GT z pewnością będzie miała swoje wyzwania, ale również ogromne możliwości. W planach jest również luksusowy VAN D9, który ma konkurować z modelami takimi jak Lexus LM.
Warto również wspomnieć, że Denza planuje wejście na rynek Polski, choć szczegóły pozostają na razie tajemnicą. Czekamy z niecierpliwością na więcej informacji!
Czy Denza Z9 GT ma szansę zdobyć serca europejskich kierowców? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – chiński producent wkracza na rynek z przytupem!