Ferrari rozważa powrót manualnej skrzyni biegów w nowym modelu Icona

Ferrari rozważa powrót manualnej skrzyni biegów w nowym modelu Icona

Ferrari znów z manualem? To może się zdarzyć!

Wyobraź sobie, że zasiadasz za kierownicą nowego Ferrari, a w twoich dłoniach ląduje nie tylko kierownica, ale i… manualna skrzynia biegów! Tak, dobrze słyszysz. Ferrari, marka znana z niesamowitych osiągów i luksusu, może rozważać powrót do ręcznej skrzyni biegów. Jak to się stało? Oto, co wiemy!

Co słychać w Maranello?

Ferrari ma się świetnie! W zeszłym roku osiągnęli rekordowe wyniki sprzedaży, a zamówienia wpłynęły aż do 2026 roku. Ale to nie wszystko. Wkrótce na rynku zadebiutuje ich pierwszy samochód elektryczny, co może przyciągnąć jeszcze szerszą rzeszę klientów. Ale jak dotrzeć do jeszcze większej liczby miłośników motoryzacji?

Manualna skrzynia biegów – powrót legendy?

Gianmaria Fulgenzi, szef działu rozwoju w Ferrari, przyznał w rozmowie z australijskim magazynem Carsales, że pomysł na przywrócenie manualnej skrzyni biegów nie jest całkowicie odłożony na półkę. Oto kilka kluczowych punktów z jego wypowiedzi:

  • Manualna skrzynia biegów nie trafi do standardowych modeli, ale może pojawić się w edycjach limitowanych, takich jak Monza SP1/SP2 czy Daytona SP3.
  • Już teraz zamożni klienci pytają o możliwość powrotu do manuala. Ostatni raz mieliśmy z nim do czynienia przy modelu California z 2012 roku.
  • Nawet Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, wyraził chęć zobaczenia manualnego F40 (może jako F44?).

Jak to ma działać?

Jeśli Ferrari zdecyduje się na manualną skrzynię, będą musieli nieco ograniczyć moment obrotowy silnika. Dlaczego? Bo w przeciwnym razie kierowcy potrzebowaliby naprawdę mocnych nóg, by poradzić sobie z ciężkim sprzęgłem. Przykładowo, Monza SP1/SP2 dysponuje 530 lb-ft momentu, a Daytona SP3 – 514 lb-ft. Jednak luksusowi klienci zapewne nie będą mieli problemu z mniej wyrafinowanym momentem, jeśli tylko będą mogli cieszyć się pełną kontrolą nad swoimi biegami w V12 Ferrari.

Ile to będzie kosztować?

Jeśli manualny model Icona ujrzy światło dzienne, możemy spodziewać się ceny w milionach. Oto kilka przykładów:

Model Cena (w milionach $)
Daytona SP3 2.2
Możliwy manualny Icona prawdopodobnie jeszcze więcej

Ferrari musiałoby opracować nową skrzynię biegów tylko dla kilku sztuk, co z pewnością podniesie koszty produkcji. Ale dla wielu fanów marki, to cena, którą warto zapłacić za prawdziwe doświadczenie jazdy.

Co dalej?

Jeśli Ferrari zrealizuje plan wprowadzenia manualnej skrzyni, najprawdopodobniej zrezygnują z elektryfikacji tego modelu. Purystyczni miłośnicy motoryzacji wolą bowiem tradycyjne silniki spalinowe, które idealnie komponują się z manualną skrzynią.

Co o tym myślisz? Czy chciałbyś zobaczyć Ferrari z manualną skrzynią biegów na drogach? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.