Firmy finansowe zajmujące się leasingiem samochodów apelują o wsparcie rządu w obliczu drastycznego spadku wartości elektrycznych pojazdów

Firmy finansowe zajmujące się leasingiem samochodów apelują o wsparcie rządu w obliczu drastycznego spadku wartości elektrycznych pojazdów

Jak kryzys wartości EV wpływa na rynek leasingu samochodów elektrycznych?

Wprowadzenie do sytuacji na rynku EV

Jeśli kiedykolwiek myślałeś o zakupie lub wynajmie samochodu elektrycznego, to być może zauważyłeś, że sytuacja na rynku zaczyna przypominać prawdziwy rollercoaster. Firmy zajmujące się leasingiem i finansowaniem samochodów elektrycznych (EV) zaczynają dostrzegać poważne zmiany, które wpływają na ich działalność oraz na nas, konsumentów.

Co się dzieje z wartością EV?

Wartości używanych samochodów elektrycznych spadły o 50% w ciągu ostatnich dwóch lat. Co więcej, przewiduje się, że do 2030 roku spadną jeszcze o 28%. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: popyt na używane EV nie nadąża za ich podażą. Organizacja BVRLA, która reprezentuje największe firmy leasingowe w Wielkiej Brytanii, wskazuje na przewidywany wzrost podaży EV o 178% w ciągu najbliższych trzech lat.

Przyczyny problemów finansowych

Firmy leasingowe i finansowe zaczynają odczuwać rosnącą presję finansową. Wartości rezydualnej EV są znacznie niższe, niż wcześniej prognozowano, co prowadzi do wyższych kosztów leasingu i finansowania. BVRLA ostrzega, że wyższe ceny finansowania mogą skutkować 290,000 mniej rejestracjami EV w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszyscy płacimy za te straty – w końcu to my konsumenci odczuwamy wyższe koszty.

Co można zrobić?

  • Rząd powinien rozważyć wsparcie finansowe dla rynku używanych EV.
  • Wprowadzenie standardowych informacji o stanie akumulatora, co pomoże konsumentom w wyborze odpowiedniego pojazdu.
  • Firmy leasingowe mogą wprowadzić jasne zasady dotyczące zachowań rynkowych, aby zminimalizować straty.

Przyszłość rynku EV

Mimo obecnych trudności, niektórzy analitycy przewidują, że wartości rezydualnej dla wielu modeli EV mogą się ustabilizować. Na przykład, nowy elektryczny Vauxhall Grandland ma być wart 62% swojej początkowej wartości po trzech latach. Czy to oznacza, że sytuacja może się poprawić? Możliwe, ale wiele zależy od interwencji rządu oraz adaptacji rynku.

Podsumowanie

Obecny kryzys na rynku wartości EV może mieć daleko idące konsekwencje dla branży leasingowej oraz dla nas, konsumentów. Jeśli zainteresowanie EV ma rosnąć, konieczne będą zmiany i działania, które przywrócą równowagę na rynku.

Jakie masz zdanie na temat przyszłości samochodów elektrycznych? Czy uważasz, że rząd powinien interweniować, aby wspierać rynek?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.