Hyundai Inster – Nowy Gracz na Rynku Taniej Elektromobilności
Rozwój elektromobilności przyspiesza, ale nie tak szybko, jakbyśmy chcieli. Wymogi dotyczące obniżania emisji spalin pozostają jednak niezmienne. Jak zatem poradzić sobie z tym wyzwaniem? Odpowiedzią mogą być tanie elektryki, a jednym z najnowszych graczy w tej dziedzinie jest Hyundai Inster, z którym miałem przyjemność się zapoznać.
Czym Jest Hyundai Inster?
Hyundai od lat inwestuje w modele elektryczne. Po udanych Ioniqach i elektrycznej Konie, teraz przyszedł czas na Instera – najmniejszego elektryka w ofercie. Zamiast nazwy Ioniq 1, producent zdecydował się na Inster. Co sprawia, że ten model jest tak interesujący?
Futurystyczny Design
Instera wyróżnia się nietypową, futurystyczną stylistyką:
- Pikselowe światła z przodu i z tyłu, nawiązujące do Ioniq 5 i 6.
- Reflektory umieszczone w zderzaku, co nadaje mu elegancki wygląd.
- Proporcje – wysokość 1614 mm przekracza szerokość o 4 mm, co nadaje mu unikalny charakter.
W rezultacie, Inster przypomina nieco samochodzik-zabawkę, zwłaszcza że jego długość to jedynie 383 cm. Wąskie nadwozie sprawdzi się doskonale w miejskich warunkach, na ciasnych uliczkach i parkingach.
Przestronność i Wygoda
Choć Inster homologowany jest na cztery osoby, jego wnętrze zaskakuje przestronnością:
- Duża ilość miejsca nad głową, nawet dla osób powyżej 180 cm wzrostu.
- Możliwość przesuwania tylnej kanapy, co zwiększa przestrzeń na nogi.
- Bagażnik o pojemności 280 l, który można powiększyć do 351 l.
Jednak na przednich siedzeniach nie jest już tak komfortowo. Kierowca może odczuwać bliskość panelu sterującego, a pasażerowie z przodu muszą zmierzyć się z szeroką konsolą środkową.
Wyposażenie na Wysokim Poziomie
Inster zaskakuje również swoim wyposażeniem:
- Dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala w standardzie.
- Automatyczna klimatyzacja z wyświetlaczem.
- Adaptacyjny tempomat oraz system bezkluczykowy.
To wszystko sprawia, że Inster staje się konkurencją dla innych budżetowych elektryków na rynku.
Wydajność i Zasięg
Hyundai Inster dostępny jest w dwóch wersjach o różnej mocy oraz pojemności baterii:
- Wersja z większą baterią oferuje zasięg do 370 km.
- W zimie, dzięki pompie ciepła, nie musisz obawiać się dużego spadku zasięgu.
Podczas jazd testowych Inster wykazał się niezłą dynamiką, pozwalając na komfortowe wyprzedzanie.
Komfort Jazdy
Niestety, komfort jazdy nie stoi na najwyższym poziomie. Instera może odczuwać nierówności drogi, co może być uciążliwe dla pasażerów. Warto rozważyć wersje z mniejszymi, 15-calowymi felgami, które choć mniej efektowne, lepiej sprawdzają się na dziurawych ulicach.
Cena i Konkurencja
Co najważniejsze, Hyundai Inster zaskakuje przystępną ceną. W najnowszym cenniku wynosi ona 99,9 tys. zł, co czyni go atrakcyjną opcją w porównaniu do konkurencji.