BMW Serii 3 E90 – Czy warto kupić? Przewodnik po używanych „trójkach”
BMW E90 – historia i popularność
BMW Serii 3 E90 to auto, które ma już swoje lata, ale wciąż cieszy się popularnością na rynku wtórnym. To model, który zyskał uznanie dzięki swojemu nowoczesnemu designowi i dynamicznym osiągom. Jednak z biegiem lat, dostępne egzemplarze zaczęły nosić ślady intensywnej eksploatacji. Wiele z nich ma za sobą historię wypadkową, a niektóre mogły mieć cofnięte liczniki. Jeśli myślisz o zakupie, warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę!
Ceny i warianty
Ceny używanych BMW E90 zaczynają się od około 20 tys. zł. W tej kwocie zazwyczaj znajdziesz auta przedliftowe z podstawowymi silnikami benzynowymi 1.6 i 2.0. Natomiast warianty z silnikiem R6 zaczynają się od 25 tys. zł. Na końcu cennika znajdziesz wersje E92 i E93 (coupe i cabrio), które mogą kosztować między 60 a 65 tys. zł.
- Ceny przedliftowych modeli: od 20 tys. zł
- Ceny modeli z silnikiem R6: od 25 tys. zł
- Ceny E92 i E93: od 60 do 65 tys. zł
Problemy, na które warto zwrócić uwagę
BMW E90, mimo że ma swoje zalety, nie jest wolne od problemów. Oto, na co powinieneś zwrócić uwagę przy zakupie:
- Korozja – choć zabezpieczenia przed rdzą są lepsze niż w starszych modelach, to purchle mogą pojawić się na tylnej klapie, rantach drzwi czy podwoziu.
- Historia serwisowa – wiele egzemplarzy jest mocno wyeksploatowanych, co utrudnia sprawdzenie ich historii. Zdarza się, że w Polsce trafiają auta po wypadkach, które były naprawiane najniższym kosztem.
- Elektronika – E90 to model z zaawansowanymi systemami, które mogą sprawić problemy, jeśli auto było źle naprawione.
Silniki – który wybrać?
BMW Serii 3 E90 oferuje wiele różnych jednostek napędowych, a każda ma swoje mocne i słabe strony:
Silnik | Moc | Problemy |
---|---|---|
N45 (1.6) | 122 KM | Wadliwy napinacz łańcucha rozrządu |
N46 (2.0) | 129-150 KM | Problemy z łańcuchem rozrządu, zwiększony pobór oleju |
N52 (R6) | 177-258 KM | Tykające zawory, uszkodzone cewki zapłonowe |
N53/N54 (R6) | 218-306 KM | Problemy z wtryskiwaczami, Vanosem |
Jakie wybory są najlepsze?
Jeśli Twój budżet jest ograniczony, najlepszym wyborem będą jednostki benzynowe sprzed liftingu o pojemności 2.0. Z kolei, jeśli masz trochę więcej do wydania, warto rozważyć silnik R6 N52, ale upewnij się, że auto pochodzi od dbającego o nie właściciela. Jeśli chcesz zainwestować więcej, silnik N55 to świetna opcja, ale pamiętaj, że ceny takich aut mogą być znacząco wyższe.
Pamiętaj, że przy zakupie używanego BMW E90 warto poświęcić czas na dokładne oględziny i sprawdzenie historii serwisowej. Zainwestowanie w dobrze utrzymane auto może zaoszczędzić Ci wielu problemów w przyszłości!