Nowa era Mazdy i Peugeota – co przyniosą nam ich elektryczne i hybrydowe modele?
Mazda – z Chin do Europy
Witajcie, miłośnicy czterech kółek! Niektórzy mogą się zastanawiać, co słychać u Mazdy. Otóż, japoński producent stawia na elektryfikację, ale z nieco innym podejściem. Zamiast inwestować miliardy jenów w badania, Mazda postanowiła skupić się na szerokim asortymencie modeli. I tak oto z Chin nadciąga Mazda EZ-60, która na rynkach europejskich pojawi się jako CX-6e. Co nas czeka?
Nowy elektryk od Mazdy
Ostatnio Mazda zaprezentowała elektrycznego sedana 6e, który powstał we współpracy z chińskim partnerem, firmą Changan. Choć zmiany są subtelne, to auto wygląda naprawdę stylowo. Główny problem? To wyłącznie elektryczny model. Ale spokojnie, już za chwilę na horyzoncie pojawi się hybryda!
- Premiera hybrydy planowana jest na przyszły tydzień.
- Chińskie przepisy wymagają certyfikacji przez ministerstwo technologii przed debiutem.
- Prezentacja w bazowej wersji może nieco rozczarować – nic szczególnego bez włączonych świateł.
Co pod maską?
W przypadku Mazdy CX-6e mamy do czynienia z hybrydowym układem napędowym. Pod maską znajdziemy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, który nie napędza kół, ale generuje prąd dla silnika elektrycznego. Zasięg elektryczny to około 160 km według chińskich norm, co w europejskich realiach daje nam prawdopodobnie 100-120 km.
Parametr | Wartość |
---|---|
Długość | 4850 mm |
Szerokość | 1935 mm |
Wysokość | 1620 mm |
Rozstaw osi | 2902 mm |
Waga | około 2 ton |
Peugeot 308 – nowe oblicze klasyki
Teraz przenieśmy się do Francji, gdzie Peugeot serwuje nam nową wersję swojego kompaktowego 308. Oparta na nowoczesnej platformie EMP2, nowa generacja ma przynieść sporo zmian, które z pewnością przypadną do gustu wielu kierowcom.
Nowoczesność w klasycznym wydaniu
- Długość: 4367 mm, szerokość: 1852 mm, wysokość: 1700 mm.
- Powiększony rozstaw osi: 2675 mm – więcej miejsca dla pasażerów!
- Bagażnik o pojemności 412 l, po złożeniu kanapy aż 1323 l.
Peugeot nie zapomniał także o różnorodności napędów. W ofercie znajdą się zarówno silniki spalinowe, jak i hybrydy typu plug-in. Te ostatnie mają pozwalać na jazdę do 60 km na samym prądzie. A co z wyglądem?
Nowy styl i technologia
308 z pewnością przyciąga wzrok nowoczesnym designem. Wnętrze to połączenie funkcjonalności i elegancji. Mała spłaszczona kierownica, wirtualne zegary oraz duży ekran dotykowy – wszystko to sprawia, że wsiadając do nowego Peugeota, poczujesz się jak w luksusowym samochodzie.
Podsumowanie
Obie marki, Mazda i Peugeot, stawiają na innowacje, oferując nam ciekawe modele, które mogą zrewolucjonizować rynek. Mazda z nowymi hybrydami i elektrykami z Chin, a Peugeot z odświeżonym, nowoczesnym 308. Czekamy na więcej informacji i na moment, kiedy te auta pojawią się na naszych drogach. A Wy, co sądzicie o tych nowościach? Czekamy na Wasze opinie!