MG zdobywa Guinnessa: nowy rekord w zużyciu energii przez elektryczny sedan na Tybetańskiej Autostradzie

MG zdobywa Guinnessa: nowy rekord w zużyciu energii przez elektryczny sedan na Tybetańskiej Autostradzie

Rekordy na wysokościach – elektryczne wyczyny SAIC!

Nie ma to jak chińskie osiągnięcia w świecie motoryzacji! Producent samochodów MG, czyli koncern SAIC, właśnie ustanowił nowy rekord Guinnessa w zużyciu energii przez pojazdy elektryczne. A wszystko to za sprawą modelu Roewe D6, który na co dzień nie jest dostępny na polskim rynku. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wyglądał ten wyczyn, to czytaj dalej!

Jak to wszystko się zaczęło?

SAIC postanowił przetestować możliwości swojego elektrycznego sedana na Autostradzie Tybetańskiej, która jest najwyżej położoną autostradą na świecie. Wyruszyli z Lhasy, pokonując aż 1959,9 km przez malownicze, ale też wymagające tereny, w tym przełęcz Tanggula, która wznosi się na 5231 m n.p.m.. Cała trasa zajęła ekipie 5 dni, a temperatura spadała do -12°C!

Jakie wyniki osiągnięto?

W trakcie tej epickiej podróży, Roewe D6 osiągnął imponujące zużycie energii – zaledwie 9,125 kWh/100 km. Brzmi nieźle, prawda? Ale zanim się zachwycisz, przyjrzyj się szczegółom:

  • Średnia prędkość wyniosła około 20 km/h.
  • Podobny wyczyn miało Volkswagen ID.7, który przejechał 941 km na jednym ładowaniu ze średnim zużyciem 9,2 kWh/100 km, ale z prędkością 29 km/h.

Co sprawia, że to możliwe?

Czy wiesz, że elektryczne samochody radzą sobie lepiej na dużych wysokościach niż ich spalinowe odpowiedniki? Oto kilka powodów:

  • Brak potrzeby tlenu do pracy – elektryki się nie dusi!
  • Mniejsza gęstość powietrza zmniejsza opór aerodynamiczny, co może poprawiać zasięg.

Jakie są wnioski?

Czy takie rekordy mają sens w codziennym użytkowaniu? Raczej nie! Nikt z nas nie jeździ tak wolno na co dzień, a realne zużycie energii będzie znacznie wyższe. Niemniej jednak osiągnięcia SAIC i Volkswagena pokazują, że technicznie takie oszczędności są wykonalne. Tylko że prędkości, przy jakich to się odbywa, bardziej pasują do wycieczki rowerowej niż podróży samochodem.

Na koniec…

Czy rekord SAIC jest bezwartościowy? Zdecydowanie nie! To ciekawostka techniczna, która pokazuje, co można osiągnąć w idealnych warunkach. Ale pamiętaj – w codziennym życiu takie wyniki są raczej mało praktyczne!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.