Najbardziej problematyczne silniki benzynowe ostatnich lat – co warto wiedzieć przed zakupem auta

Najbardziej problematyczne silniki benzynowe ostatnich lat – co warto wiedzieć przed zakupem auta

Najgorsze małe silniki benzynowe ostatnich lat – unikaj ich jak ognia!

Szukasz nowego samochodu i zastanawiasz się, które silniki najlepiej omijać? Trafiłeś we właściwe miejsce! W naszym artykule znajdziesz przegląd małych silników benzynowych, które zdobyły zasłużoną opinię za swoje problemy i usterki. Zainspiruj się naszymi wskazówkami i nie daj się nabrać na kuszące obietnice producentów!

1. Honda 1.0 P10A2

To silnik, który miał być prawdziwą perełką w Hondzie Civic 10. generacji. Z początku przyciągał uwagę niskim zużyciem paliwa i przyzwoitymi osiągami. Niestety, nie wszystko poszło zgodnie z planem:

  • Problemy z przegrzewaniem się silnika.
  • Awaryjność koła pasowego uszkadzającego pasek rozrządu.
  • Wymiana całego bloku silnika w ASO kosztuje fortunę.

Nie dziwi więc, że ceny Civików z tym silnikiem są znacznie niższe niż z jednostką 1.5.

2. Peugeot 1.2 PureTech

Silnik, który w momencie debiutu zyskał wiele pozytywnych opinii, niestety szybko odsłonił swoje wady:

  • Pasek rozrządu umieszczony w kąpieli olejowej prowadził do jego rozpuszczenia.
  • Kłopoty z pompą próżniową i zatarciem silnika.
  • Brak reguły w trwałości: niektóre jednostki zrywały się już przy 40 tys. km.

Nie bez powodu wiele osób omija ten model szerokim łukiem.

3. Ford 1.0 EcoBoost

Silnik, który miał być oszczędny i dynamiczny, a jednak:

  • Niska jakość głowicy silnika i problemy z kanałami olejowymi.
  • Wycierająca się krzywka napędu pompy paliwa.
  • Częste przegrzewanie się silnika.

Warto zainwestować w inne modele, które nie stawiają tak dużego ryzyka na drodze.

4. Renault 1.2 H5Ht

To kolejna jednostka, która zyskała opinię jednego z najgorszych małych silników:

  • Nadmierne zużycie oleju silnikowego.
  • Problemy z napinaczami łańcucha rozrządu, co prowadzi do kosztownych napraw.
  • Wadliwa konstrukcja, która pozwala na zasysanie zabrudzeń do silnika.

Jeśli masz możliwość, omijaj ten silnik z daleka!

Podsumowanie

Wybierając nowy samochód, warto mieć na uwadze, które silniki mogą sprawić Ci więcej problemów niż przyjemności. Pamiętaj, że nie wszystkie małe jednostki są złe – możesz trafić na udane konstrukcje, takie jak 1.0 TSI od Volkswagena czy 0.9 TCe od Renault. Jednak w przypadku wymienionych powyżej silników lepiej trzymać się z daleka!

Masz swoje doświadczenia z tymi silnikami? Podziel się nimi z nami w komentarzach!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.