Najgorsze małe silniki benzynowe ostatnich lat – unikaj ich jak ognia!
Szukasz nowego samochodu i zastanawiasz się, które silniki najlepiej omijać? Trafiłeś we właściwe miejsce! W naszym artykule znajdziesz przegląd małych silników benzynowych, które zdobyły zasłużoną opinię za swoje problemy i usterki. Zainspiruj się naszymi wskazówkami i nie daj się nabrać na kuszące obietnice producentów!
1. Honda 1.0 P10A2
To silnik, który miał być prawdziwą perełką w Hondzie Civic 10. generacji. Z początku przyciągał uwagę niskim zużyciem paliwa i przyzwoitymi osiągami. Niestety, nie wszystko poszło zgodnie z planem:
- Problemy z przegrzewaniem się silnika.
- Awaryjność koła pasowego uszkadzającego pasek rozrządu.
- Wymiana całego bloku silnika w ASO kosztuje fortunę.
Nie dziwi więc, że ceny Civików z tym silnikiem są znacznie niższe niż z jednostką 1.5.
2. Peugeot 1.2 PureTech
Silnik, który w momencie debiutu zyskał wiele pozytywnych opinii, niestety szybko odsłonił swoje wady:
- Pasek rozrządu umieszczony w kąpieli olejowej prowadził do jego rozpuszczenia.
- Kłopoty z pompą próżniową i zatarciem silnika.
- Brak reguły w trwałości: niektóre jednostki zrywały się już przy 40 tys. km.
Nie bez powodu wiele osób omija ten model szerokim łukiem.
3. Ford 1.0 EcoBoost
Silnik, który miał być oszczędny i dynamiczny, a jednak:
- Niska jakość głowicy silnika i problemy z kanałami olejowymi.
- Wycierająca się krzywka napędu pompy paliwa.
- Częste przegrzewanie się silnika.
Warto zainwestować w inne modele, które nie stawiają tak dużego ryzyka na drodze.
4. Renault 1.2 H5Ht
To kolejna jednostka, która zyskała opinię jednego z najgorszych małych silników:
- Nadmierne zużycie oleju silnikowego.
- Problemy z napinaczami łańcucha rozrządu, co prowadzi do kosztownych napraw.
- Wadliwa konstrukcja, która pozwala na zasysanie zabrudzeń do silnika.
Jeśli masz możliwość, omijaj ten silnik z daleka!
Podsumowanie
Wybierając nowy samochód, warto mieć na uwadze, które silniki mogą sprawić Ci więcej problemów niż przyjemności. Pamiętaj, że nie wszystkie małe jednostki są złe – możesz trafić na udane konstrukcje, takie jak 1.0 TSI od Volkswagena czy 0.9 TCe od Renault. Jednak w przypadku wymienionych powyżej silników lepiej trzymać się z daleka!
Masz swoje doświadczenia z tymi silnikami? Podziel się nimi z nami w komentarzach!