Nowe modele Dongfeng: SUV tańszy od Tiguana i elektryk o mocy 1 088 KM debiutują w Polsce

Nowe modele Dongfeng: SUV tańszy od Tiguana i elektryk o mocy 1 088 KM debiutują w Polsce

Nowe elektryki i hybrydy na Polskim rynku: Premiera Dongfeng i chińska ofensywa

Podczas Poznań Motor Show 2025, Polska motoryzacja zyskała nowe twarze dzięki debiutowi chińskiej marki Dongfeng. Wśród prezentowanych modeli znalazły się dwa wyjątkowe pojazdy, które mogą zrewolucjonizować rynek – SUV Dongfeng Mage oraz elektryczny M-Hero 917 z mocą 1 088 KM. Czy Chińczycy podbiją serca Polaków?

Dongfeng Mage – tańsza alternatywa dla Tiguana

Dongfeng Mage, to SUV, który zaskakuje swoim rozmiarem i ceną. Z długością 4 520 mm, szerokością 1 870 mm i wysokością 1 675 mm, idealnie wpisuje się w segment SUV-ów, gdzie króluje Volkswagen Tiguan.

  • Rozmiar: 4 520 mm długości
  • Cena: 123 900 zł (w porównaniu do Tiguana, który zaczyna się od 152 590 zł)
  • Silnik: benzynowy 1,5 l, 201 KM
  • Wyposażenie: bogate, ale dostępna tylko jedna wersja

Choć Mage ma swoje ograniczenia w postaci tylko jednej wersji wyposażenia, to jednak oferuje sporo za rozsądne pieniądze. Z pewnością przyciągnie uwagę klientów szukających czegoś tańszego niż niemiecka konkurencja.

M-Hero 917 – elektryczny potwór

Drugi model, M-Hero 917, to zupełnie inna bajka. To samochód, który zaprojektowano z myślą o militarnej użyteczności, a jego osiągi mogą przyprawić o zawrót głowy.

  • Moc: 1 088 KM, 1 400 Nm momentu obrotowego
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,2 sekundy
  • Zasięg: do 450 km na jednym ładowaniu
  • Cena: od 799 000 zł

To auto, które może konkurować z luksusowymi modelami jak Mercedes G580 EQ, ale jego cena stanowi wyzwanie dla przeciętnego klienta.

Chińska ofensywa na rynku europejskim

Oprócz Dongfeng, na polskim rynku zadebiutuje także Leapmotor, który zaprezentuje modele T03 oraz C10. Te pojazdy są już produkowane w Tychach, co jest znaczącym krokiem w kierunku lokalnej produkcji elektryków.

Leapmotor T03 to mały elektryk, który kosztuje około 80 000 zł, a jego zasięg wynosi 200 km. To konkurencja dla Dacii Spring, która do tej pory była liderem w segmencie tanich elektryków.

Wzrost zainteresowania hybrydami PHEV

Wzrost sprzedaży hybryd typu plug-in (PHEV) jest również zauważalny. W 2024 roku zarejestrowano 14 919 takich aut, a ich popularność rośnie.

  • Mercedes prowadzi w sprzedaży PHEV z 2 147 sprzedanymi sztukami.
  • W czołowej szóstce znalazły się także Audi, Volvo, BMW, Toyota i Lexus.

Hybrydy PHEV stają się alternatywą dla samochodów elektrycznych i spalinowych, co może przyciągnąć klientów szukających elastyczności i oszczędności.

Podsumowanie

Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany. Debiut chińskich marek, takich jak Dongfeng i Leapmotor, w połączeniu z rosnącym zainteresowaniem hybrydami PHEV, może zrewolucjonizować sposób, w jaki Polacy postrzegają nowe technologie w motoryzacji.

Warto obserwować, jak te zmiany wpłyną na konkurencję i jakie innowacje przyniosą przyszłe lata.

„`

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.