Nowe standardy bezpieczeństwa IIHS: Tylko 48 modeli zdobyło prestiżowe nagrody w 2025 roku

Nowe standardy bezpieczeństwa IIHS: Tylko 48 modeli zdobyło prestiżowe nagrody w 2025 roku

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Nowe standardy IIHS dla 2025 roku

Bezpieczeństwo w samochodach to jeden z najważniejszych tematów dla każdego kierowcy. W 2025 roku Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) wprowadza nowe, bardziej rygorystyczne standardy, które mają na celu ochronę nie tylko pasażerów z przodu, ale również tych siedzących z tyłu. Jakie zmiany czekają na nas w tym roku? Przyjrzyjmy się bliżej tematyce bezpieczeństwa w nowych modelach pojazdów!

Nowe wymagania IIHS a liczba nagrodzonych modeli

W 2025 roku tylko 48 modeli samochodów zdobyło prestiżowe nagrody TOP SAFETY PICK oraz TOP SAFETY PICK+. To znaczny spadek w porównaniu do 71 modeli w zeszłym roku! Dlaczego tak się stało? Otóż IIHS postanowił skupić się na bezpieczeństwie pasażerów siedzących z tyłu, co przyczyniło się do większych wymagań dla producentów. Oto kluczowe zmiany:

  • Wprowadzenie drugiego manekina w teście zderzeniowym, który reprezentuje pasażera siedzącego z tyłu.
  • Wymóg uzyskania co najmniej akceptowalnej oceny w zaktualizowanym teście zderzeniowym dla modeli, które chcą zdobyć nagrodę TOP SAFETY PICK.
  • Dobra ocena w tym samym teście jest teraz konieczna, aby otrzymać wyższą nagrodę TOP SAFETY PICK+.

Jakie modele zdobyły nagrody w 2025 roku?

Wśród 48 nagrodzonych modeli, aż 36 otrzymało najwyższą nagrodę TOP SAFETY PICK+, a 12 modeli zdobyło nagrodę TOP SAFETY PICK. Co ciekawe, dominują wśród nich SUV-y, które stanowią większość nowo wprowadzanych modeli na rynek amerykański. Oto jak kształtuje się lista nagrodzonych:

Kategoria Liczba nagrodzonych modeli
Małe SUV-y 8
Średnie SUV-y 9
Średnie luksusowe SUV-y 8
Duże SUV-y 3

Warto zauważyć, że wśród nagrodzonych modeli nie ma minivanów ani małych pickupów, co może być zaskoczeniem, zwłaszcza że te pojazdy często są wykorzystywane jako transport rodzinny.

Dlaczego bezpieczeństwo pasażerów z tyłu jest tak ważne?

Statystyki pokazują, że pasażerowie siedzący z tyłu w nowoczesnych pojazdach są narażeni na wyższe ryzyko obrażeń w przypadku wypadku niż ci z przodu. Dlatego IIHS zdecydował się na wprowadzenie nowych standardów, które mają na celu poprawę ochrony tych pasażerów. Jakie konkretne zmiany wprowadzono?

  • Wzmocnienie struktury pojazdu oraz rozwój zaawansowanych systemów pasów bezpieczeństwa dla pasażerów z tyłu.
  • Nowe metryki oceny obrażeń, które koncentrują się na pasażerach siedzących z tyłu.

Co przyniesie przyszłość?

Choć IIHS wprowadza nowe wymagania, to nie można zapominać, że odsetek modeli, które uzyskały akceptowalne lub dobre oceny w testach, wynosi obecnie około 60%. To pokazuje, że producenci samochodów robią postępy w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich pasażerów.

Jeśli planujesz zakup nowego samochodu, warto zwrócić uwagę na modele, które zdobyły nagrody IIHS. Bezpieczeństwo Twojej rodziny to priorytet, a te nagrody mogą pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.