Nowa era Mercedes-AMG C63: Czy silnik V8 wróci do łask?
Co nowego w Mercedes-AMG C63?
Mercedes-AMG zaskoczył fanów, ogłaszając, że nadchodząca wersja C63 S E Performance zyska zupełnie nowy silnik. Zamiast czterocylindrowej hybrydy, w faceliftowanej wersji pojawi się 3.0-litrowy silnik V6 PHEV, który ma produkować aż 487 PS lub nawet ponad 660 PS z elektrycznym wsparciem. To zmiana, która wzbudza wiele emocji!
Nowa technologia pod maską
Nowa jednostka napędowa to rozwinięcie silnika M256M, który już teraz dostarcza 449 PS w modelu CLE53. Co więcej, nowy silnik będzie korzystał z układu P2, co oznacza, że silnik elektryczny znajdzie się pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. W porównaniu do dotychczasowego układu P3, gdzie silnik elektryczny był umieszczony na tylnej osi, to zupełnie inna konfiguracja!
Czy V8 jeszcze powróci?
Choć na początku sugerowano, że facelift C63 odzyska silnik V8, rzeczywistość jest nieco inna. Ze względu na ograniczenia przestrzenne platformy MRA w klasie C, wprowadzenie silnika V8 okazało się niemożliwe. Potrzebowałby on więcej miejsca nie tylko dla samego silnika, ale także dla systemów chłodzenia i zabezpieczeń przeciwko zderzeniom.
- Nowy C63 z silnikiem V6 PHEV
- Odrzucony pomysł na V8 w wersji C63
- Wprowadzenie V8 w modelu CLE63 z mild-hybrid
Jakie są plany na przyszłość?
Mercedes-AMG planuje wprowadzenie silnika V8 w innych modelach, takich jak nadchodzący CLE63, który będzie wyposażony w mild-hybrid. Interesujący jest również nowy projekt silnika V8, który ma przyjąć konstrukcję z płaskim wałem korbowym, co poprawi reakcję na gaz oraz osiągi silnika. To zmiana, która może przynieść większe obroty i lepsze osiągi!
Podsumowanie
Mercedes-AMG stawia na innowacje, ale również na odpowiedzi na oczekiwania klientów. Choć silnik V8 w C63 nie wróci, to nowe rozwiązania i technologia z pewnością przyciągną uwagę miłośników motoryzacji. Czekamy z niecierpliwością na premierę!