Subaru Forester – Nowości w szóstej generacji!
Wprowadzenie
Subaru, znane z produkcji aut, które łączą styl z funkcjonalnością, wypuszcza na rynek nową wersję swojego popularnego SUV-a – Forester. Ciekawostką jest to, że japońska premiera miała miejsce 18 miesięcy po debiucie w Stanach Zjednoczonych. Choć czas oczekiwania był długi, japońscy kierowcy mogą cieszyć się kilkoma interesującymi udoskonaleniami.
Silniki i osiągi
W Stanach Zjednoczonych Forester dostępny jest z silnikiem benzynowym o pojemności 2.5 litra, natomiast w Japonii na klientów czeka 1.8-litrowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem. Oto szczegóły:
- Silnik turbo 1.8 DIT: 177 PS (5,200-5,600 rpm), 300 Nm (1,600-3,600 rpm)
- Silnik hybrydowy S:HEV: 2.5 litra, 160 PS (5,600 rpm), 209 Nm (4,000-4,400 rpm) + silnik elektryczny 119.6 PS/270 Nm, łączna moc 197 PS
Subaru zapewnia, że Forester osiąga do 18.8 km/l w trybie hybrydowym, co jest lepszym wynikiem niż 13.6 km/l w silniku benzynowym.
Bezpieczeństwo
Nowy Forester to także większa dbałość o bezpieczeństwo. Japoński producent wprowadził szereg innowacji, takich jak:
- Większa poduszka powietrzna dla pieszych: Chroni nie tylko pieszych, ale i rowerzystów.
- Nowy system EyeSight: Zwiększona skuteczność autonomicznych hamulców awaryjnych dzięki nowym czujnikom.
- EyeSight X: Umożliwia jazdę półautonomiczną w korkach.
Design
Na pierwszy rzut oka, Forester w wersji japońskiej nie różni się znacząco od amerykańskiej. Ma jednak kilka interesujących detali:
- Duża, heksagonalna atrapa chłodnicy.
- Światła LED i tylne lampy w kształcie odwróconego „L”.
- Wnętrze z dużym ekranem dotykowym 11.6 cala oraz systemem audio Harman Kardon.
Dodatkowo, Subaru zadbało o widoczność, obniżając krawędzie maski oraz zmniejszając lusterka.
Wnętrze i komfort
Wnętrze nowego Forestera to prawdziwa uczta dla zmysłów. Oto co znajdziemy w kabinie:
- Grafiki w stylu „hummingbird” w oknach tylnych.
- Opcjonalny panoramiczny dach szklany.
- Nowe, lepiej zaprojektowane siedzenia redukujące wstrząsy.
Cargo space pozostaje na poziomie około 500 litrów, a dodatkowe haki i systemy mocowania akcesoriów czynią z niego praktyczne auto na każdą okazję.
Cena
Ceny Foresterów w Japonii zaczynają się od 4,048,000 jenów (około 125,300 RM) za wersję Sport turbo, a kończą na 4,488,000 jenów (około 139,000 RM) za najbardziej wypasioną wersję Premium S:HEV. Użytkownicy mogą też skorzystać z opcji EyeSight X, co podnosi cenę o dodatkowe 110,000 – 275,000 jenów.
Podsumowanie
Subaru Forester w szóstej generacji to połączenie nowoczesnego designu, innowacyjnych rozwiązań technicznych i dbałości o bezpieczeństwo. Czekają na Was ciekawe silniki, komfortowe wnętrze i wiele praktycznych rozwiązań. Czas na jazdę próbna!