Od garażu do wyścigów: Unikalny Honda Civic Type R z włókna węglowego Masato Nitty

Od garażu do wyścigów: Unikalny Honda Civic Type R z włókna węglowego Masato Nitty

Japońska Pasja: Masato Nitta i jego EK9 Honda Civic Type R

„Daj mężczyźnie body kit, a będzie wyglądał fajnie przez dzień. Daj mu arkusz surowego włókna węglowego, a będzie wyglądał fajnie przez całe życie.” Masato Nitta żyje według tej zasady, a jego jednoelementowy przedni zderzak z włókna węglowego dla EK9 Honda Civic Type R jest tego dowodem. Oczywiście, każdy może żyć według tej filozofii, niezależnie od płci.

Ostatnio, podczas mojej podróży do regionu Kansai w Japonii, planowałem sprawdzić lokalną scenę Civic w Nara, w szczególności w warsztacie tuningowym o nazwie Real Company. Niestety, dzień przed moim przybyciem, na ulicy przed warsztatem pojawiła się ekipa drogowców, co uniemożliwiło dostęp. Musiałem zatem poszukać innej możliwości.

Nie chcąc wracać do domu z jedną tylko historią, zacząłem wysyłać wiadomości do lokalnych znajomych, pytając, czy znają jakieś interesujące auto do sfotografowania. Na szczęście mój dobry przyjaciel Park-san przyszedł z pomocą. Pracuje w Tommykaira, posiada dwa Civici i zna praktycznie każdą zmodyfikowaną Hondę w regionie Kansai.

Po kilku wiadomościach „Przykro mi, nie mogę przyjechać” od różnych właścicieli, Masato-san skontaktował się ze mną, mówiąc, że odważy się na podróż przez góry z Nara do prefektury Mie, aby dotrzeć do mnie w pobliżu toru Suzuka. W tym czasie już byłem zmarznięty, a długa droga powrotna nie napawała optymizmem, więc ogrzewałem się w wynajętym samochodzie i czekałem na przyjazd Masato-sana.

Styl i Historia

W ciągu lat zrealizowałem kilka sesji zdjęciowych z Civicami, od samochodów z zestawami Pandem po hatchbacki przerobione na sedany, ale nic nie przebije specyfikacji Kanjo Racer, jak EF, EG czy EK z dobrą grafiką.

Choć Real Company nie zbudowało Civic Masato-sana, są dobrymi przyjaciółmi. Nara znajduje się zaledwie rzut kamieniem od Osaki i legendarnej Kanjo Loop, gdzie przez dekady Civic’i walczyły na autostradzie, prześcigając i przechytrzając policję. Ale o historii tej subkultury porozmawiamy innym razem – teraz przyjrzyjmy się budowie Masato-sana.

  • Livery: Zainspirowana Scuderia AlphaTauri F1, która w 2018 roku zaczęła używać silników Hondy.
  • Jednoczęściowy przedni zderzak: Stworzony przez Masato-sana w jego garażu, lekki i praktyczny, nie wymaga zawiasów.
  • Silnik: Oryginalny 1.6L DOHC VTEC B16B, wzmocniony przez sztywne mocowania silnika Cusco i układ dolotowy J’s Racing.
  • Wnętrze: Wyposażone w sześciopunktową klatkę bezpieczeństwa, bez zbędnych udogodnień jak klimatyzacja czy system audio.

Techniczne Detale

Tylny koniec został wzmocniony ramą rurową pod podłogą, wszystko spawane przez Masato-sana. Na wystawie dumnie wisi lina holownicza – nie jako przyznanie się do potencjalnych awarii, ale jako znak gotowości do szybkiego opuszczenia drogi w razie problemów. To mówi: „Jeśli coś się wydarzy, jestem gotów uciec przed policją, nawet jeśli mój silnik odmówi posłuszeństwa.”

Masato-san zdecydował się na felgi BuddyClub P1 Racing w każdym rogu, obute w opony Dunlop Direzza V01 ZIII 190/600R15, zaprojektowane specjalnie dla japońskiej serii wyścigowej Zeta. Wzmocniona siła hamowania pochodzi z zacisków hamulcowych z NSX. Części Hondy zdają się być bardziej „klockowate” niż te od Subaru.

Żałuję, że nie miałem więcej czasu z Masato-san i jego Civic, ale musiałem go opuścić o 22:00, mając czterogodzinną podróż do domu. Może pewnego dnia będę miał okazję przejechać się takim rad autem Hondy po torze lub samej Kanjo Loop, ale na tę chwilę cieszyłem się, że wracam do ciepłego wynajętego samochodu w ten lodowaty wieczór.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.