Po fuzji między Daimler-Motoren-Gesselschaft (DMG) a Benz & Cie. powstała nowa marka pod nazwą Mercedes-Benz, a pierwszym modelem produkcyjnym był model 1926 8/38.
Obie firmy miały trudności z podjęciem decyzji, czy koncentrować się na przystępnych cenowo, czy luksusowych pojazdach. Każda z nich miała swoje argumenty, ale ostatecznie decyzję podejmował rynek. Po długim okresie przygotowań producent samochodów wprowadził na rynek model 8/38 (W02) w 1926 roku. Prototypem tego pojazdu był model W01, który jednak nigdy nie wszedł do produkcji. Nazwa sugerowała, że silnik miał moc 38 PS (37,5 KM), natomiast liczba 8 odnosiła się do mocy podatkowej opartej na pojemności silnika. W 1928 roku samochód zyskał również nazwę Typ 200, gdzie ta liczba odnosiła się do silnika o pojemności dwóch litrów.
Mercedes-Benz produkował ten przystępny pojazd w dużych ilościach. Jego nadwozie było proste, z kanciastymi liniami i płaskimi panelami. Design przypominał większość innych pojazdów z tamtej epoki. Dodatkowo, jego chłodnica miała prostą formę z łukowatą linią u góry. Charakterystycznym elementem, który utrzymywał się przez wiele lat, była pozioma belka łącząca łukowate błotniki, na których producent zamontował reflektory. Z profilu samochód prezentował się z zestawem wieloszprychowych drewnianych kół (koła artyleryjskie), a boczna pokrywa komory silnika miała żaluzje, które pomagały w jego chłodzeniu. Dzięki tylnym drzwiom zawieszonym na zawiasach dostęp do tylnej części był łatwy, natomiast z przodu znajdowały się standardowe drzwi. Z tyłu pojazdu umieszczono zapasowe koło.
Wnętrze nie było luksusowe, ale było solidnie wykonane i użyto w nim przyzwoitych materiałów. Dodatkowo, czteroramienne koło kierownicy, drewniana deska rozdzielcza i boczne okna były bardzo cenione w czasach, gdy wiele pojazdów nie miało nawet dachu.