Po połączeniu Daimler Motoren Gesellschaft i Benz & Cie w 1924 roku, nowa rada zatwierdziła produkcję nowego pojazdu, który miał być zaprezentowany we wrześniu 1925 roku, ale tak się nie stało.
Rok później, w październiku 1926 roku, nowy model został w końcu zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Berlinie. Zamiast pojazdu z silnikiem czterocylindrowym, nowy Mercedes-Benz ujawnił się przed potencjalnymi klientami z silnikiem sześciocylindrowym w układzie rzędowym. Co więcej, pojazd był dostępny w trzech wersjach nadwozia oraz w konfiguracji podwozia dla tych, którzy chcieli zatrudnić indywidualnych budowniczych nadwozi dla swoich samochodów.
Niezależnie od wersji nadwozia, wszystkie miały płaską przednią część z zaokrąglonym wierzchem komory silnika oraz wyprofilowane błotniki po bokach. Dwa duże reflektory były wspierane przez pionowe słupki zamocowane bezpośrednio na podwoziu samochodu. Poza tym, wszystkie wersje miały koła artyleryjskie i płaskie szyby. Producent oferował samochód w wersji torpedy, sedana lub Pullmana. Ta ostatnia była zaprojektowana dla osób z głębokimi kieszeniami, które poszukiwały luksusowych pojazdów.
Wszystkie wersje były wyposażone w dwa indywidualne fotele z przodu oraz dużą kanapę z tyłu. Dzięki długiemu rozstawowi osi było wystarczająco dużo miejsca na nogi. Dodatkowo, wersje z zamkniętym nadwoziem miały boczne okna.