Fiat w 1929 roku zastąpił model 503 modelem 514, który wielu historyków uznaje za pierwszy kompaktowy samochód w historii, ponieważ miał zaledwie cztery metry długości. Na bazie podwozia 514 włoski producent stworzył model Spider, znany również jako wersja S.
Włoski producent odniósł ogromny sukces dzięki swoim oszczędnym modelom, a model 514 produkowano w trzech wersjach kabrioletu: S, która była najpopularniejsza, MM, zaprojektowanej na wyścig Mille Miglia, oraz 514 CA, stworzonej na potrzeby Copa delle Alpi (Puchar Alp). Wszystkie modele miały to samo podwozie, ale różniły się nieco silnikami, które opierały się na tym samym czterocylindrowym bloku napędowym, oferując różne moce. Samochód odniósł tak duży sukces, że producent sprzedał prawie 40 000 egzemplarzy w zaledwie trzy lata. Jednak wiele z nich miało zamknięte nadwozia.
Fiat opierał się na niskiej wadze samochodu, aby przekroczyć magiczną prędkość 100 km/h, ale uznawano to również za czynnik wpływający na aerodynamikę pojazdu. Warto dodać, że włoski producent był również zaangażowany w przemysł lotniczy, więc znał się na przepływie powietrza. W rezultacie, model 514 Spider miał lekko pochyloną do tyłu chłodnicę umiejscowioną w zagłębieniu za końcami podwozia oraz pomiędzy długimi, opadającymi błotnikami. Jego 18-calowe koła były obute w opony 4.5/5.0.
Z profilu, model 514 miał wystarczająco długi przód, aby zakryć silnik, oraz pochyloną do tyłu szybę, która miała dwa wycieraczki na górnej stronie. Samochód miał również krótkie drzwi, a tuż za nimi umieszczone były błotniki zewnętrzne, wykraczające poza główny kształt nadwozia w stylu torpedy. Na koniec, z tyłu producent zaprojektował opadający tył, w którym znajdował się bagażnik. Jak na tamte czasy było to nietypowe, że Fiat umieścił koło zapasowe w bagażniku, podczas gdy większość producentów montowała je na zewnątrz, przed kabiną, obok komory silnikowej.
Kokpit mógł pomieścić dwóch pasażerów: kierowcę i pasażera z boku. Oboje siedzieli przed płaskim panelem deski rozdzielczej, w którym producent umieścił wskaźniki w nietypowy sposób. Kierowca miał przed sobą koło kierownicy z czterema ramionami oraz wskaźnik temperatury wody, podczas gdy pasażer z boku miał przed sobą prędkościomierz, kilka innych wskaźników oraz zegar. Oboje siedzieli na tej samej kanapie pokrytej winylem. Wśród innych cech Fiata 514 Spider, kieszenie na mapy w drzwiach oraz lusterko wsteczne umieszczone na górze szyby były kluczowe podczas wyścigów.