Średnia ocena: 5.00 / 5 (liczba ocen: 1)

ZlotyKlejnocik - ocena: 5/5

1930 Bugatti Type 50 T

Bugatti zaprezentowało model Type 50 w 1930 roku jako osobowy luksusowy coupe, chociaż termin ten nie został jeszcze wymyślony, a także oferowało wersję turystyczną nazwaną T.

W latach 30. XX wieku, kiedy większość samochodów opierała się na solidnych podwoziach, producenci samochodów łatwiej mogli tworzyć różne nadwozia, umieszczać je na podwoziach i ogłaszać nowy model. Czasami nie zmieniali nic pod maską ani w zawieszeniu. Bugatti postąpiło według tej zasady przy tworzeniu modelu Type 50. Wzięli podwozie z Type 46, stworzyli nowe nadwozie i uznali sprawę za załatwioną. Niestety dla francuskiego producenta, samochód wciąż był bardzo drogi, a Wielki Kryzys jeszcze bardziej obciążył finanse firmy.

Bugatti próbowało promować ten pojazd i markę podczas wyścigu 24 godziny Le Mans, gdzie wystawiło trzy samochody Type 50. To był pierwszy występ producenta w tym słynnym wyścigu, i nie zakończył się on dobrze. Wszystkie trzy pojazdy nie ukończyły rywalizacji.

Nadwozie Type 50 T charakteryzowało się w pełni zamkniętym kształtem kabiny 2+2. Z przodu, radiator przypominający but z podwójnym łukiem błotników był typowy dla Bugatti. To było coś w rodzaju znaku rozpoznawczego. Jednak profil samochodu zdradzał jego turystyczną tajemnicę: miał dłuższy rozstaw osi niż inne modele Type 50. Dodatkowo, aluminiowe koła stanowiły oszałamiający widok w tamtych czasach, kiedy inni producenci wciąż używali kół artyleryjskich.

5

ParametrWartość
CylindryL8
Pojemność4972 Cm3
Moc147 Kw @ 4000 Rpm
200 Hp @ 4000 Rpm
197 Bhp @ 4000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.5 X 20
Rozstaw kół (przód/tył)55.1/55.1 In (1
Rozstaw osi137.8 In (3500 Mm)
Masa własna2646 Lbs (1200 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.