1930 Mercedes-Benz "Grosser Mercedes" W07 Pullman

1930 Mercedes-Benz „Grosser Mercedes” W07 Pullman

Przejdź do galerii zdjęć1930 Mercedes-Benz "Grosser Mercedes" W07 Pullman

Mercedes-Benz wprowadził linię W07 w 1930 roku jako następcę wcześniejszego modelu Typ 630, który stał się flagowym pojazdem niemieckiego producenta, a wersja Pullman była najbogatszą wersją tego modelu.

Po premierze „Grosser Mercedes” (czyli Wielki Mercedes) był jednym z najdroższych samochodów na świecie. Jednak wersja Pullman była w rzeczywistości bezcenna, ponieważ nie była dostępna dla zwykłych klientów. Była budowana wyłącznie dla władców krajowych, takich jak Papież Pius XI czy cesarz Japonii Hirohito. Ten ostatni otrzymał opancerzoną wersję, która miała stalowe płyty wewnątrz drzwi oraz cztery warstwy szkła o grubości do 22 mm (0,9 cala) w bocznych oknach, tylnej szybie i szybie dzielącej część pasażerską od kabiny kierowcy.

Samochód, zachowując podobny design przedniej części jak reszta serii W07, posiadał chłodnicę w kształcie litery V. Przed nią producent umieścił reflektory na belce poprzecznej, która łączyła wygięte przednie błotniki. Dodatkowo samochód wyposażono w solidny stalowy zderzak, który miał na celu odepchnąć wszelkie przeszkody. Z boku, jego masywna karoseria miała cztery drzwi, z tylnymi zawiasami dla pasażerów siedzących z tyłu.

Wnętrze zostało podzielone na dwa odrębne obszary. Pasażerowie z tyłu cieszyli się wysokim poziomem komfortu na kanapie. Przed nimi Mercedes-Benz zainstalował zestaw składanych foteli dla tłumaczy. Ponadto, aby zapewnić prywatność rozmów, drzwi były wyposażone w okna korbowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.