1934 Mercedes-Benz Typ 130 (W23)

1934 Mercedes-Benz Typ 130 (W23)

Przejdź do galerii zdjęć1934 Mercedes-Benz Typ 130 (W23)

Mercedes-Benz zaprezentował model Typ 130 na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Berlinie w 1934 roku, równocześnie z prestiżową serią 500 K, a był to najmniejszy pojazd w portfolio producenta.

Przed modelem W23, niemiecki producent samochodów próbował rozwiązań z tylnym napędem na platformie W17, ale te wersje nigdy nie trafiły na linię produkcyjną. Na podstawie wyników tych eksperymentów Mercedes-Benz stworzył model Typ 130, który stał się pierwszym seryjnym autem na świecie z silnikiem umieszczonym z tyłu. W cenie 3,200 RM (Reichmarks) samochód był świetną okazją w porównaniu do 22,000 RM za model 500 K.

Oferując skromny design, W23 charakteryzował się zaokrąglonymi kształtami i brakiem grilla chłodnicy z przodu. Wysoki bagażnik był obecny, a po bokach znajdowały się reflektory wspierane przez zaokrąglone błotniki. Z boku, dwudrzwiowy pojazd miał płaskie panele i wlot powietrza nad tylnymi nadkolami. Jednak najbardziej intrygujący był tył, z opadającym kształtem, wydłużonym bardziej niż w większości zwykłych samochodów z tamtej epoki dzięki silnikowi typu flat-four umieszczonemu za osią.

Wnętrze nie miało luksusowego charakteru, porównując do innych modeli Mercedes-Benz na rynku. Mimo to, posiadało dwa miejsca z przodu oraz ławkę z tyłu dla dwóch pasażerów. Dostęp był trudny z powodu małych drzwi otwieranych do tyłu, ale akceptowalny.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.