1936 Citren Traction Avant 11L Faux Cabriolet

1936 Citren Traction Avant 11L Faux Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć1936 Citren Traction Avant 11L Faux Cabriolet

Kiedy francuski producent samochodów wprowadził model Traction Avant w 1934 roku, świat był zaskoczony, ponieważ auto oferowało niezwykłe jak na tamte czasy cechy, w tym konstrukcję unibody oraz napęd na przednie koła.

Jednakże mały model TA (Traction Avant) nie spełniał oczekiwań wielu klientów. W związku z tym André Lefèbvre i Flaminio Bertoni wrócili do rysunków i zaprojektowali większą wersję 11 L. Dodatkowo stworzono ją również jako faux-cabriolet. Ten typ nadwozia często mylono z Coupe Cabriolet, choć Citroën nie miał go jeszcze w swojej ofercie. Tylko Peugeot zdołał stworzyć model 402 Eclipse z chowanym twardym dachem. Mimo że Faux Cabriolet (fałszywy kabriolet) produkowano w zaledwie 15 egzemplarzach.

Wygląd samochodu wzbogacono o nową, zaktualizowaną przednią część, która wyróżniała się czarnym grillem z chromowanym obramowaniem ozdobionym „podwójnym chevronem”. Co dziwne, reflektory zamontowano na stosach wspieranych przez komorę silnika, a nie przez błotniki. Najbardziej intrygującą częścią auta było jego profilu. Szkło dachowe było krótkie, z dwoma drzwiami, i nagle opadało za kabiną. Na koniec, z tyłu producent umieścił zapasowe koło na pokrywie bagażnika.

Wnętrze Citroëna wyposażono w dwa fotele na płaskiej podłodze. Ponieważ nie było tunelu skrzyni biegów, nie było problemu z miejscem na nogi. Dodatkowo dźwignia zmiany biegów była umieszczona na desce rozdzielczej, co zapewniało swobodny dostęp między lewymi a prawymi drzwiami. Również Citroen umieścił prędkościomierz i inne wskaźniki obok dźwigni zmiany biegów w środkowej części deski.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.