Niemiecki producent samochodów zaprezentował linię Typ 540 K w marcu 1934 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych i Motocyklowych w Berlinie, oferując ją w kilku wersjach, w tym kilku kabrioletach, takich jak Cabriolet B.
W następnym miesiącu, w kwietniu, producent ujawnił ceny nowej gamy i zaczął przyjmować zamówienia, jednak dopiero w czerwcu ogłoszono ceny wersji z doładowaniem, nazwanej 540 K. Podobnie jak większość innych pojazdów produkowanych przez tę markę, Mercedes-Benz oferował nowy model W29 w kilku wersjach, w tym kilku kabrioletach i roadsterach. Ponieważ niektórzy klienci potrzebowali więcej niż dwa miejsca w swoich pojazdach, marka z trzema gwiazdkami w logo zaproponowała czterodrzwiowy kabriolet o nazwie Cabriolet B.
Podobnie jak jego brat Cabriolet A, wersja B również miała wyeksponowany chłodnicę umieszczoną za osią przednią. Duże przednie błotniki ozdobione były chromowanym poprzecznym wspornikiem, który podtrzymywał reflektory. Tył samochodu został wydłużony, aby pomieścić większą kabinę z tylną ławką. Z tego powodu klapa bagażnika była bardziej pionowa niż w Cabriolecie A. Na koniec, z tyłu producent umieścił światła tylne na górze tylnych błotników, które wyglądały, jakby zostały dodane w ostatniej chwili.
Jako że Mercedes-Benz był już ugruntowanym producentem luksusowych samochodów, wnętrze samochodu zachwycało jedynie drogimi materiałami. Tak więc, finezyjna skóra została połączona z prawdziwymi okleinami drewnianymi. Dodatkowo, polerowany metal z kierownicy i deski rozdzielczej tworzył ekskluzywną atmosferę. Z przodu Cabriolet B oferował parę szerokich siedzeń, a z tyłu znajdowała się ławka.