Mercedes-Benz wprowadził model Typ 320 w 1937 roku, oferując nie tylko sedany i kabriolety, ale również wersję coupe na standardowym rozstawie osi, która miała literę N w swojej nazwie.
Rodzina W142 była szeroka i obejmowała wiele wersji nadwozia. Była dostępna jako limuzyna lub pojazd wojskowy, z którego ten drugi znany był jako Kubelwagen. Producent samochodów wiedział, że jego klienci oczekują, iż będzie to szybki i luksusowy pojazd, zdolny do jazdy z dużymi prędkościami po niedawno otwartym systemie autostradowym zwanym Autobahn.
Design modelu 320 N był wyraźnie inspirowany słynnym 540K, z zaokrągloną kratką chłodnicy, lekko pochyloną do tyłu. Choć nie był całkowicie aerodynamiczny, nie był też płaski i pionowy. Jego wygięte, wysokie i długie błotniki przednie, które wspierały reflektory na poziomych wspornikach, przypominały większego, mocniejszego „brata”. Niska linia dachu coupe przypominała tę z głównego konkurenta, BMW 327, ale wyglądała bardziej elegancko. Dodatkowo, drzwi otwierane do tyłu ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom.
Mercedes-Benz zastosował wewnątrz układ siedzeń 2+1, z dwoma fotelami kubełkowymi z przodu oraz tylnym siedzeniem zwróconym do wnętrza, które było oferowane jako opcja. To nietypowe rozwiązanie pozwalało na wystarczająco dużo miejsca dla trzeciej osoby lub dziecka. Z drugiej strony, kierowca miał sporo miejsca, a wskaźniki były umieszczone pośrodku deski rozdzielczej.