Model 48-215 z 1948 roku był jednym z najważniejszych pojazdów w ofercie australijskiego producenta, ponieważ jako pierwszy nosił markę Holden i był samochodem, który po II wojnie światowej wprowadził Australijczyków w świat motoryzacji.
General Motors rozpoczął prace nad niewielką limuzyną w 1944 roku, gdy II wojna światowa wciąż trwała. Projekt był bardzo podobny do modelu Chevrolet Fleetline z 1942 roku, chociaż w mniejszym wydaniu. GM zaprojektował, wdrożył i przetestował samochód w Detroit, zanim trzy pierwsze prototypy przybyły do Australii. Ponieważ nie było w Australii zakładów produkcyjnych zdolnych do wytwarzania tego pojazdu, amerykański producent musiał zbudować fabrykę do produkcji silników i pozostałych komponentów. Mimo trudności, samochód został ostatecznie zaprezentowany 9 listopada 1948 roku w sali społecznej Fishermans Bend w Melbourne. Miał nietypową nazwę jak na tamte czasy, ale odzwierciedlała ona rok modelowy (1948) oraz przybliżony rozmiar silnika.
Na przedzie modelu 1948 Holden 48-215 klienci byli pod wrażeniem grilla inspirowanego Buickiem z pionowymi żebrami oraz wyższą środkową częścią. Szerokie przednie błotniki wyposażone były w okrągłe reflektory z chromowanymi detalami. Biorąc pod uwagę, że w Australii wciąż było wiele nieutwardzonych dróg, gdzie znajdowały się gałęzie i inne niepożądane obiekty lub zwierzęta, producent zainstalował metalowy zderzak z dwoma pionowymi finami po bokach tablicy rejestracyjnej.
General Motors starał się, aby samochód był jak najlżejszy, aby osiągnąć lepszą wydajność i niższe koszty eksploatacji, mimo niewielkiego silnika. W rezultacie stworzono konstrukcję typu unibody zamiast powszechnie stosowanego rozwiązania z ramą nośną. Wysoka przednia część samochodu prowadziła do podzielonej szyby przedniej z wpinanym środkowym segmentem dla lepszej aerodynamiki, a powyżej znajdował się zaokrąglony dach. Drzwi przednie miały płaski kształt, podczas gdy tylne poszerzone były w dolnej części, aby lepiej komponować się z tylnymi błotnikami. Z tyłu GM zainstalował pojedyncze światło tylne na opadającej pokrywie bagażnika, co pozwoliło obniżyć koszty produkcji. Jednakże nie zrezygnowano z bezpieczeństwa, montując solidny metalowy zderzak z chromowanym wykończeniem z tyłu.
Wejście do wnętrza pojazdu było nowym doświadczeniem dla Australijczyków, którzy byli przyzwyczajeni do wysoko zamontowanych podłóg samochodów z ramą nośną. Z przodu producent zamontował ławkę wystarczająco szeroką, aby pomieścić trzy dorosłe osoby. Przed kierowcą znajdował się zaokrąglony zestaw wskaźników, w którym centralne miejsce zajmował okrągły prędkościomierz. Poniżej umieszczono wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Model 1948 Holden 48-215 miał ławki i wystarczająco dużo miejsca oraz komfortu dla sześciu pasażerów. Niestety, nie był dostępny z ogrzewaniem ani systemem odparowywania. General Motors starał się uczynić samochód jak najlżejszym, a rezultaty były imponujące jak na tamte czasy.