1949 Fiat 1100 E

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Fiat wprowadził linię 1100 w 1937 roku, a produkowano ją w różnych wersjach aż do 1949 roku, kiedy to zastąpiono ją pierwszym pojazdem samonośnym w ofercie, modelem 1100 z 1953 roku.

W 1932 roku włoski producent samochodów stworzył pierwszą generację modelu Balilla, znanego jako 508. Był to przystępny i udany pojazd. Jednak wkrótce Fiat zauważył, że stylizacja jest zbyt przestarzała i postanowił wprowadzić nową wersję, tym razem pod nazwą 1100, która odnosiła się do pojemności silnika. Samochód zadebiutował na rynku w 1937 roku, ale produkcja została wstrzymana z powodu II wojny światowej. Po wojnie, w 1949 roku, włoska gospodarka zmagała się z odbudową, a Fiat, jako największy producent samochodów w kraju, wznowił produkcję modelu 1100, w tym jednej z wersji – E.

Stworzony na tym samym podwoziu, co przedwojenny 1100 Balilla, model 1100 E charakteryzował się zmodernizowaną karoserią. Miał przedni pas z wąskim grillem ozdobionym chromowanymi szczelinami. V-kształtna maska zakrywała wysoki przedział silnikowy, który był otoczony szerokimi błotnikami. Fiat zamontował reflektory na małych słupkach między błotnikami a przedziałem silnikowym. Chromowany zderzak przedni umieszczono nisko, montując go na końcach podwozia, a do niego dodano dodatkowe pionowe elementy chroniące pojazd.

Z boku model 1100 E przypominał 508 Balilla, z wysoką linią dachu i opadającym tyłem, gdzie producent dodał klapę bagażnika i umieścił zapasowe koło. Podobnie jak jego poprzednik, miał drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, bez słupka B, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie. Na zaokrąglonych tylnych błotnikach Fiat umieścił światła tylne, także na słupkach, a nie bezpośrednio na karoserii. Na koniec, z tyłu zamontowano chromowany zderzak, który również miał dodatkowe pionowe osłony.

Wewnątrz pojazd miał regulowane przednie fotele kubełkowe pokryte tkaniną, a z tyłu znajdowała się kanapa dla dwóch dorosłych osób. Ponieważ model 1100 E był wąski, trudno było zmieścić trzecią osobę z tyłu. Przed kierowcą znajdował się dwuramienny kierownica, a za nią dźwignia zmiany biegów. Na płaskim panelu deski rozdzielczej znajdowało się kilka wskaźników, które pokazywały prędkość oraz informacje o temperaturze silnika, ciśnieniu oleju i poziomie paliwa. Dodatkowo samochód był wyposażony w elektryczne wycieraczki przedniej szyby.

1.1L 4MT (35 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1089 Cm3
Moc25.7 Kw @ 4400 Rpm
35 Hp @ 4400 Rpm
34 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy46 Lb-Ft @ 2500 Rpm
62 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna68 Mph (109 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h41 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony5.00 X 15
Długość148.6 In (3774 Mm)
Szerokość57.4 In (1458 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)48/47.8 In (1
Rozstaw osi92 In (2337 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.5
Masa własna2083 Lbs (945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2800 Lbs (1270 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.