1951 Maybach Typ SW 42 "Ponton" by Spohn

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

1951 Maybach Typ SW 42 „Ponton” by Spohn

Przejdź do galerii zdjęć1951 Maybach Typ SW 42 "Ponton" by Spohn

Sześć lat po zakończeniu II wojny światowej, niemiecki producent nadwozi Spohn, wespół z pozostałościami marki Maybach, próbował powrócić na rynek z luksusowym sedanem czterodrzwiowym, stworzonym dla ludzi z grubymi portfelami.

Po wojnie Niemcy znajdowały się w bardzo złej sytuacji gospodarczej. Większość producentów samochodów ucierpiała z powodu zniszczeń lub została pozbawiona możliwości budowania pojazdów. Ponieważ Maybach dostarczał silniki do niemieckich czołgów i pojazdów opancerzonych, stał się celem ataków w trakcie wojny, a jego fabryka została zniszczona. W związku z tym, postanowił razem ze Spohnem uniknąć sankcji. W efekcie producent nadwozi wykorzystał stare podwozie, zamontował silnik Maybach o pojemności 4.2 litra, a następnie stworzył ekskluzywne nadwozie, aby dopełnić całość. Efekt uznano za jeden z najlepszych przykładów niemieckiego wzornictwa powojennego, który otworzył drogę dla ery „Ponton”.

Termin ten odnosi się do pojazdów o wąskich nadwoziach i szerokich, zakrzywionych błotnikach przednich i tylnych. W przeciwieństwie do pojazdów produkowanych przed wojną, te nie były tak masywne, jednak wyglądały smuklej i wyżej. Maybach 42 Ponton od Spohna podążał za tymi zasadami, ale producent nadwozi pozwolił sobie na więcej inwencji i wydłużył przednie błotniki w kierunku tylnej części samochodu, co zaowocowało opadającym łukiem nad drzwiami aż do tylnych błotników. Ta elegancka linia zainspirowała także innych producentów samochodów na całym świecie w kolejnych latach. Wysoka i V-kształtna komora silnikowa miała płaską kratkę chłodnicy z pionową środkową listwą. Chronił ją jednolity chromowany zderzak. Opadający tył nadwozia przypominał czasy Stromlinien, kiedy Spohn produkował aerodynamiki kształtowane pojazdy. W końcu, z tyłu, długa i zakrzywiona pokrywa bagażnika elegancko kończyła bryłę pojazdu. Ponieważ pojazd został zbudowany na podwoziu, producent nadwozi mógł oferować go w wersji ze standardowym rozstawem osi (SW) lub wydłużonym (LWB).

Wewnątrz Spohn osiągnął wysoki poziom rzemiosła i zainstalował płaską deskę rozdzielczą z wykończeniem drewnianym, zdobioną chromowanymi detalami wokół wskaźników i zegarów, które tworzyły zestaw wskaźników. Nie znajdowały się one przed kierowcą, lecz przesunięto je w stronę środka deski rozdzielczej. Trójramienne koło kierownicy miało cienkie druty i kosztowne materiały. W zakresie tapicerki Spohn pozwolił klientom wybierać spośród szerokiej gamy materiałów, zarówno tkanin, jak i skóry. Niezależnie od tego, która wersja rozstawu osi została wybrana, klienci mieli sporo miejsca na nogi z tyłu, ale dłuższa wersja umożliwiała umiejscowienie tylnych siedzeń środkowych dla tłumaczy.

4.2

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność4196 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Układ paliwowyCarburetors
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówSekwencyjny
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony7.50-17
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.7/58.3 In (1
Rozstaw osi133.1 In (3381 Mm)
Średnie spalanie13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Emisja CO2427 G/Km

4.2 Lang

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność4196 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Układ paliwowyCarburetors
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna99 Mph (159 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówSekwencyjny
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony7.50-17
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.7/58.3 In (1
Rozstaw osi144.9 In (3680 Mm)
Średnie spalanie13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Emisja CO2427 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.