Chrysler wyprodukował model C-300 Sport Coupe w 1955 roku, opierając go na tym samym podwoziu co New Yorker, ale wzbogacając o najsilniejszy silnik, jaki miał w ofercie, czyli FirePower Hemi V8.
Uważany za jeden z pierwszych amerykańskich muscle carów, C-300 został stworzony przez Chryslera, aby konkurować w NASCAR. Aby dostosować się do regulacji, producent musiał sprzedać określoną liczbę pojazdów seryjnych o podobnych parametrach technicznych. W ten sposób C-300 Sport Coupe otrzymał nie tylko podwójne gaźniki o czterech przewodach zamontowane na silniku 5.4 litra, ale także zmodyfikowany design.
Virgil Exner był odpowiedzialny za stworzenie C-300 i zainstalował na przodzie samochodu masywną kratkę chłodnicy w kształcie jaja. Zgodnie z wymogami tamtych czasów, auto miało dwa okrągłe reflektory otoczone chromowanymi detalami. Jego dwudrzwiowy kształt typu hardtop z opadającą do przodu, zakrzywioną tylną szybą był nietypowy. Ponadto z tyłu Exner dodał dwa małe „płetwy” na górze tylnych błotników. To później stało się trendem w designie większości amerykańskich producentów samochodów.
Wnętrze pojazdu wciąż zawierało elementy designu z wczesnych lat 50., z kanapą z przodu i z tyłu. C-300 posiadał jednak dwa duże wskaźniki do prędkościomierza i obrotomierza. Kierownica z dwoma ramionami pozwalała kierowcom na wyraźne widzenie wskaźników. Dodatkowo, na panelu deski rozdzielczej umieszczono kilka innych wskaźników.