1956 BMW 507 TS Coupe

1956 BMW 507 TS Coupe

Przejdź do galerii zdjęć1956 BMW 507 TS Coupe

Podobnie jak model 507 Roadster, wersja Coupe była produkowana w latach 1956–1959 w dwóch seriach. Niestety, wysokie koszty produkcji doprowadziły do zarzucenia produkcji tego oszałamiającego samochodu z powodów finansowych.

Design modelu 507 to prawdziwe arcydzieło stworzone przez Albrecht Goertza. Zaczynając od wersji roadster, skrócił rozstaw osi i zaprojektował nadwozie coupe. Ponieważ samochód był produkowany ręcznie, nie mógł konkurować cenowo z innym wielkim autem tamtych czasów, głośnym Mercedesem-Benz 300 SL „Gullwing.”

Max Hoffman, główny importer BMW w Stanach Zjednoczonych, przekonał niemieckiego producenta do stworzenia wersji coupe z twardym dachem. Ponieważ było to auto zbudowane na sztywnej ramie, nie stanowiło to dużego problemu, więc Albrecht Goertz zrealizował ten pomysł. Zachował przednią część nadwozia z okrągłymi reflektorami i płaskimi, szerokimi grilem. Ponadto, otwory wentylacyjne z przednich błotników pozostały na swoim miejscu. Samochód miał jednak sztywny, aluminiowy dach zamiast materiałowego. Z racji tego, że pojazd nie potrzebował dodatkowej przestrzeni na składany dach, projektant postanowił skrócić rozstaw osi i zastosować zakrzywioną tylną szybę w tylnej części kabiny.

Wnętrze pojazdu miało podobny design do modelu 507 roadster. Posiadało to samo czteroramienne koło kierownicy przed trzema wskaźnikami. Na środkowej części deski rozdzielczej BMW umieściło radio. Przed pasażerem znajdował się schowek. Z racji skróconego rozstawu osi, w tylnej części nie było miejsca na ławkę. Mimo to, za drzwiami znajdowały się okna boczne.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.