1956 Chevrolet Corvette

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po zwiększeniu sprzedaży Corvetty w wyniku odświeżenia modelu w 1955 roku, kiedy to auto zyskało zasłużony silnik V8, Duntov kontynuował udoskonalanie C1 na rok modelowy 1956.

Kiedy Harley Earl zaprojektował Corvettę na wydarzenie Motorama w 1953 roku, nie zdawał sobie sprawy, jak wielkim sukcesem okaże się ten mały, biały roadster. Został on zaprojektowany z charakterystycznymi finami i luksusowymi detalami, co nie było zaskoczeniem dla prototypów. Jednakże były pewne elementy, które klienci poszukujący samochodów sportowych uznali za mało atrakcyjne, a Duntov je zauważył i poprawił, co zaowocowało drugim odświeżeniem Corvetty zaledwie trzy lata po jej debiucie, a efekt został bardzo pozytywnie przyjęty przez miłośników motoryzacji. Dodatkowo, ponieważ Ford wprowadził Thunderbirda jako osobowe coupe luksusowe, które nie mogło konkurować z lekką i zwinną Corvettą pod względem osiągów, pozycja GM w segmencie samochodów sportowych była niezwykle mocna.

W przedniej części C1 zmodyfikowano osłonę, która zawierała okrągłe reflektory otoczone chromowanymi detalami. Począwszy od modelu z 1956 roku, nie były one już osadzone w zagłębieniach, jak w poprzednich wersjach. Dodatkowo, kierunkowskazy przeniesiono spod lamp na dolną część osłony, gdzie znajdowały się w modelu 1955, a chromowane elementy podkreślały ich obecność.

Podczas gdy zmiany w modelu 1955 były bardzo subtelne, w modelu 1956 były znacznie bardziej widoczne. Oprócz przekształconych przednich błotników, producent zainstalował nowe panele drzwiowe z rzeźbionymi elementami. Aby podkreślić tę zmianę, zaproponował Corvettę w malowaniu dwukolorowym. Chevrolet zainstalował również nowe tylne błotniki, które zachowały swoją czystą linię przypominającą butelkę Coca-Coli, nieprzyładowane przez finy nad błotnikami. Ostatecznie, z tyłu, Corvette z 1956 roku otrzymała światła tylne zamontowane nad błotnikami w wąskich grupach. Samochód zyskał także nowe miejsce na tablicę rejestracyjną, które znajdowało się teraz niżej, otoczone elementami zderzaka, a nie zintegrowane z pokrywą bagażnika za przezroczystym plastikiem, jak w poprzednich modelach.

Wnętrze, złożone z kubełkowych foteli obitych czerwonym skórą oraz białą centralną sekcją deski rozdzielczej, spotkało się z uznaniem klientów. Kolejnym istotnym krokiem było wprowadzenie konsoli centralnej, w której znajdował się dźwignia zmiany biegów oraz popielniczka. Na desce rozdzielczej Corvette wciąż miała te same wskaźniki i zegary umieszczone w centralnej części, podczas gdy prędkościomierz znajdował się bezpośrednio przed kierowcą. Za kabiną, producent pozostawił miejsce na składany dach z płótna. Okna przesuwne oraz zdejmowany dach z włókna szklanego zostały zachowane i udoskonalone.

4.6L V8 3MT RWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4638 Cm3
Moc164.1 Kw @ 4800 Rpm
223.1 Hp @ 4800 Rpm
220 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy300 Lb-Ft @ 3000 Rpm
407 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Manualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.70 - 15
Długość168 In (4267 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57/59 In (1
Rozstaw osi102 In (2591 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika10 Cuft (283 L)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

4.6L V8 2AT RWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4638 Cm3
Moc164.1 Kw @ 4800 Rpm
223.1 Hp @ 4800 Rpm
220 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy300 Lb-Ft @ 3000 Rpm
407 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów2-Speed Automatyczna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony6.70 - 15
Długość168 In (4267 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57/59 In (1
Rozstaw osi102 In (2591 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika10 Cuft (283 L)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.