1957 Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

1957 Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Przejdź do galerii zdjęć1957 Mercedes-Benz 300 SL Roadster

To jeden z najbardziej wpływowych modeli w historii Mercedesa, a mimo że wyprodukowano go w mniej niż 2000 egzemplarzy, wciąż stanowi kamień milowy w dziedzictwie niemieckiego producenta samochodów.

Po wprowadzeniu na rynek słynnego modelu 300 SL „Gullwing” w 1954 roku, niemiecki producent był zaskoczony sukcesem tego auta, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, dzięki unoszącym się drzwiom, coupe było pojazdem wysokiej wydajności, który wygrał wystarczająco dużo wyścigów, aby stać się legendą w Hall of Fame samochodów na świecie. Następnie, w 1957 roku, Mercedes-Benz zdał sobie sprawę z potrzeby stworzenia wersji roadster 300 SL i wprowadził na rynek wersję kabriolet, która zadebiutowała w 1957 roku. Ta wersja była również dostępna w specyfikacji wyścigowej, znanej jako SLS, dostosowanej do amerykańskich zawodów.

Eksterior samochodu charakteryzował się przednim pasem z wysokimi reflektorami, które łączyły główne okrągłe lampy z kierunkowskazami umieszczonymi nad nimi oraz światłami parkingowymi poniżej. Pojazdy sprzedawane w USA miały chromowane wykończenia otaczające odsłonięte główne lampy i światła parkingowe. Obie wersje były wyposażone w chromowany zderzak. Na grillu samochodu umieszczono znaną trójramienną gwiazdę, która zajmowała centralne miejsce, wspartą na poziomej listwie.

Roadster 300 SL miał przednie błotniki podobne do tych z modelu 300 SL Gullwing, z poszerzonymi nadkolami z wyraźnym zgięciem powyżej. Z tyłu umieszczono wyloty spalin ozdobione chromowanymi poziomymi listwami, które sięgały do drzwi. Smukłe słupki A podtrzymywały zakrzywioną i prawie pionową szybę. Dzięki eleganckiej linii bocznej, która falowała ku tyłowi pojazdu, z nieco wyższą sekcją nad tylnymi kołami, 300 SL Roadster nie mógł pozostać niezauważony. Na koniec, z tyłu Mercedes-Benz zamontował małe poziome światła tylne nad tylnym zderzakiem.

Mercedes-Benz stworzył wnętrze dla dwóch dorosłych pasażerów, z skórzaną tapicerką i wzmocnionymi obszarami. Producent zainstalował konsolę centralną, w której znajdował się dźwignia zmiany biegów. Przed kierowcą umieszczono mały zestaw wskaźników z okrągłymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, a pomiędzy nimi cztery wskaźniki dla ciśnienia oleju i temperatury, temperatury wody oraz poziomu paliwa, a także kilka lamp kontrolnych. Samochód był dostępny z demontowalnym twardym dachem, który można było zostawić w garażu, ale miękki dach zawsze był obecny, ukryty za kabiną. Klienci mogli zamówić specjalnie zaprojektowane walizki, które idealnie pasowały do bagażnika. Wśród innych opcji oferowanych klientom był zamontowany w fabryce radio Becker Mexico w dashboardzie.

3.0L 4MT (215 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2996 Cm3
Moc158 Kw @ 5800 Rpm
215 Hp @ 5800 Rpm
212 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy203 Lb-Ft @ 4600 Rpm
275 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony6.50-15
Długość179.9 In (4569 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55/57 In (1
Rozstaw osi94.5 In (2400 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.45
Masa własna2932 Lbs (1330 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3659 Lbs (1660 Kg)
Średnie spalanie18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Emisja CO2298 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.