W 1957 roku Mercedes-Benz znacznie zmodernizował limuzynę Typ 300 i zbudował swój nowy model flagowy na platformie znanej jako W189.
Model flagowy Mercedes-Benz musiał zostać zmieniony po sześciu latach obecności na rynku. Pomimo podobnego kształtu, nowy pojazd zbudowano na nowej platformie o wydłużonym rozstawie osi i dodatkowych udogodnieniach. Napęd pochodził z modelu W186, ale zachował tę samą nazwę „Adenauer”, na cześć kanclerza, który przywrócił Niemcy na mapę po II wojnie światowej.
Z poszerzonymi nadkolami wizualnie wydłużającymi się nad przednimi drzwiami, Typ 300 D był luksusowym pojazdem. Z przodu auto miało podobną przednią osłonę jak W186, z pochyloną kratką chłodnicy i nowymi okrągłymi reflektorami. Dodatkowo producent zamontował światła postojowe na przednich błotnikach, umieszczone pomiędzy chromowanym zderzakiem a obramowaniem reflektorów. Z profilu model z 1957 roku miał kształt pseudo-kabrioletu z chowanym słupkiem B. Z tyłu samochód miał małe światła tylne na dużych błotnikach.
Wewnątrz Mercedes-Benz stworzył luksusową kabinę z drewnianymi wykończeniami na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Z przodu znajdowała się ławka dla dwóch osób, podczas gdy z tyłu ławka była przystosowana dla trzech, chociaż była profilowana tylko dla dwóch osób.