W październiku 1958 roku Aston Martin zaprezentował model DB4, samochód, który zyskał sławę nie tylko jako luksusowe, szybkie GT, ale również jako gwiazda filmowa.
Brytyjski producent samochodów z Newport Parnell musiał zastąpić wiekowy model DB Mark III, który stanowił trzecią ewolucję GT wprowadzonego na rynek w 1950 roku. Zamiast jedynie przeprojektować niektóre elementy, inżynierowie marki poświęcili wiele godzin na stworzenie DB4 od podstaw. Opracowano nowe podwozie z krótszym rozstawem osi, a nadwozie zaprojektowała firma Carozzeria Touring.
Wyposażony w szerszy grill z przodu oraz wysokie przednie błotniki, DB4 udowodnił, że samochód luksusowy może być szybki. Na masce znajdował się funkcjonalny wlot powietrza, który dostarczał powietrze do gaźnika. Z boku niska linia okien oraz wysokie nadwozie z wąskimi słupkami A prezentowały się jako udany eksperyment. Długi dach opadający ku tyłowi pojazdu umożliwił producentowi stworzenie przestronnej kabiny, a z tyłu wąskie ćwierćbłotniki były wyposażone w smukłe, pionowe światła tylnie.
Wewnątrz, DB4 oferował luksusową kabinę z fotelami i panelami drzwiowymi wykończonymi skórą. Przed kierowcą umieszczono zestaw wskaźników z czterema dużymi tarczami, natomiast blisko pasażera znajdował się zwykły zegar. Był on przydatny podczas długich, transkontynentalnych podróży. Skórzana tapicerka Connely i wykładziny podłogowe tworzyły luksusową atmosferę dla pasażerów. Z przodu znajdowały się dwa fotele kubełkowe, a z tyłu kanapa dla dwóch osób. Niemniej jednak, samochód był głównie zaprojektowany z myślą o dwóch osobach na pokładzie.