1958 Chevrolet Corvette

W 1958 roku Chevrolet wprowadził najważniejszą wizualną modernizację modelu C1 Corvette, a oprócz tego ulepszono wnętrze auta i, co najważniejsze, układ napędowy.

Po usprawnieniach wprowadzonych do modelu Corvette w 1956 roku, sprzedaż zaczęła nabierać tempa, przekraczając 6000 egzemplarzy w 1957 roku. Mimo to, niektórzy wysoko postawieni decydenci z centrali GM nadal nie byli w pełni przekonani o potencjalnym sukcesie pojazdu. Wtedy Duntov i jego zespół podjęli większe wysiłki, aby wprowadzić inne technologiczne usprawnienia, w tym system wtrysku paliwa. To jednak nie wystarczyło, więc na rok modelowy 1958 C1 otrzymał nową aktualizację z ulepszonym designem. Dodatkowo, przedni pas pojazdu przeszedł całkowitą poprawę.

Corvette z 1958 roku wyglądała wyraźnie inaczej niż jej poprzednicy dzięki podwójnemu systemowi świateł. Dodatkowo Chevrolet zmniejszył liczbę chromowanych pionowych szczelin w grillu z trzynastu do dziewięciu. Ponadto, maska zyskała dwa podłużne wypukłości, podkreślające obecność silnika V8. Kolejną modernizacją był zderzak, który był grubszy i pokrywał szerszy obszar przedniej części auta.

W profilu producent dodał więcej chromowanych elementów na przednich błotnikach oraz w wyprofilowanych częściach drzwi. Co więcej, klienci mogli łatwiej wsiadać do Corvette dzięki nowym uchwytom drzwiowym. Z tyłu, na bagażniku, Chevrolet dodał dwa podłużne chromowane paski, przypominające te, które instalowane były w brytyjskich samochodach sportowych. Jak w przypadku swoich poprzedników, był dostępny z chowanym materiałowym dachem lub zdejmowanym twardym dachem z włókna szklanego.

Wnętrze Corvette wzbogacono o radio jako standardowe wyposażenie, idealnie wpasowując się w czas, gdy ludzie mogli cieszyć się piosenką Chucka Berry’ego „Sweet Little Sixteen”, która dominowała na listach przebojów w 1958 roku. Pojawiły się nowe tapicerki począwszy od roku modelowego 1959 oraz ulepszony design deski rozdzielczej, która zawierała schowek. Fotele kubełkowe pokryte winylem zaczęły być formowane z dodatkowymi wzmocnieniami, aby lepiej dopasować się do osiągów auta. Z przodu kierowcy umieszczono teraz obrotomierz z oznaczeniem do 8000 obr/min, co było doceniane przez tych, którzy poszukiwali sportowych samochodów. Sprzedaż Corvette przekroczyła 9000 egzemplarzy w kolejnych latach produkcji, dzięki tym wszystkim dodatkom.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.