1958 Chevrolet Corvette

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 1958 roku Chevrolet wprowadził najważniejszą wizualną modernizację modelu C1 Corvette, a oprócz tego ulepszono wnętrze auta i, co najważniejsze, układ napędowy.

Po usprawnieniach wprowadzonych do modelu Corvette w 1956 roku, sprzedaż zaczęła nabierać tempa, przekraczając 6000 egzemplarzy w 1957 roku. Mimo to, niektórzy wysoko postawieni decydenci z centrali GM nadal nie byli w pełni przekonani o potencjalnym sukcesie pojazdu. Wtedy Duntov i jego zespół podjęli większe wysiłki, aby wprowadzić inne technologiczne usprawnienia, w tym system wtrysku paliwa. To jednak nie wystarczyło, więc na rok modelowy 1958 C1 otrzymał nową aktualizację z ulepszonym designem. Dodatkowo, przedni pas pojazdu przeszedł całkowitą poprawę.

Corvette z 1958 roku wyglądała wyraźnie inaczej niż jej poprzednicy dzięki podwójnemu systemowi świateł. Dodatkowo Chevrolet zmniejszył liczbę chromowanych pionowych szczelin w grillu z trzynastu do dziewięciu. Ponadto, maska zyskała dwa podłużne wypukłości, podkreślające obecność silnika V8. Kolejną modernizacją był zderzak, który był grubszy i pokrywał szerszy obszar przedniej części auta.

W profilu producent dodał więcej chromowanych elementów na przednich błotnikach oraz w wyprofilowanych częściach drzwi. Co więcej, klienci mogli łatwiej wsiadać do Corvette dzięki nowym uchwytom drzwiowym. Z tyłu, na bagażniku, Chevrolet dodał dwa podłużne chromowane paski, przypominające te, które instalowane były w brytyjskich samochodach sportowych. Jak w przypadku swoich poprzedników, był dostępny z chowanym materiałowym dachem lub zdejmowanym twardym dachem z włókna szklanego.

Wnętrze Corvette wzbogacono o radio jako standardowe wyposażenie, idealnie wpasowując się w czas, gdy ludzie mogli cieszyć się piosenką Chucka Berry’ego „Sweet Little Sixteen”, która dominowała na listach przebojów w 1958 roku. Pojawiły się nowe tapicerki począwszy od roku modelowego 1959 oraz ulepszony design deski rozdzielczej, która zawierała schowek. Fotele kubełkowe pokryte winylem zaczęły być formowane z dodatkowymi wzmocnieniami, aby lepiej dopasować się do osiągów auta. Z przodu kierowcy umieszczono teraz obrotomierz z oznaczeniem do 8000 obr/min, co było doceniane przez tych, którzy poszukiwali sportowych samochodów. Sprzedaż Corvette przekroczyła 9000 egzemplarzy w kolejnych latach produkcji, dzięki tym wszystkim dodatkom.

4.6L V8 3MT (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4640 Cm3
Moc213.3 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy214 Lb-Ft @ 4400 Rpm
290 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna103.1 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Manualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Długość177.2 In (4501 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.0X59.0 In (1448 Mm)
Rozstaw osi102 In (2591 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Masa własna3020.3 Lbs (1370 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.