W październiku 1958 roku, Aston Martin zaprezentował rewolucyjny samochód na wystawie motoryzacyjnej w Parish, co rozpoczęło nową erę dla brytyjskiego producenta z Newport Parnell.
DB Mark III był już w swojej trzeciej ewolucji, a brytyjski producent potrzebował modernizacji. Zdecydował się na nową architekturę nadwozia typu unibody, rezygnując z wcześniejszego systemu ramowego. To pozwoliło Aston Martin na stworzenie lżejszego pojazdu. Dodatkowo, DB4 miał krótszy rozstaw osi, co sprawiło, że samochód mógł być bardziej zwrotny niż jego poprzednik. W kolejnym roku, brytyjski producent wprowadził jeszcze sportowszą wersję: DB4 GT.
DB4 GT, z cienkimi panelami nadwozia z aluminium, został stworzony, aby zaprezentować możliwości techniczne marki i prześcignąć konkurencję. Jego rozstaw osi był jeszcze krótszy niż w standardowym DB4, co znacząco poprawiło prowadzenie na ciasnych zakrętach. Aby dodatkowo poprawić aerodynamikę samochodu, Aston Martin ukrył reflektory za cienkimi soczewkami ochronnymi, które były na równi z przednimi błotnikami. Wersja o niskiej wadze była wyposażona w okna z Plexiglasu oraz otwory w elementach zawieszenia. Dzięki temu, Aston Martin zredukował wagę DB4 o około 150 funtów (68 kg).
Jednak jako Aston Martin, nie mógł zrezygnować ze wszystkich luksusowych elementów w kabinie. Przednie fotele kubełkowe nadal były wyłożone skórą, ale tylną kanapę usunięto.
Wnętrze, z skórą Connely i wykładziną na podłogach, tworzyło luksusową atmosferę dla pasażerów. Z przodu zamontowano parę foteli kubełkowych, natomiast z tyłu znajdowała się kanapa dla dwóch osób. Mimo to, samochód był głównie zaprojektowany dla dwóch osób. Na desce rozdzielczej, Aston Martin umieścił panel wskaźników przed kierowcą, ale dodał również zegar bliżej pasażera.