Po tym, jak radziecki producent samochodów GAZ udoskonalił model 67 i przekształcił go w model 69, rumuński producent ARO zmienił linię produkcyjną i zbudował pojazd pod nazwą IMS-59.
Marka ARO była jeszcze w trakcie tworzenia. W 1959 roku miała jeszcze znak IMS, a jej produkcja była ściśle związana z produktami radzieckimi. Jednak rumuńscy inżynierowie chętnie się uczyli i adaptowali. To właśnie dzięki temu później udało im się stworzyć markę terenowych samochodów ARO.
Model M59, o podobnych kształtach do wcześniejszego M57, wyglądał nieco inaczej niż jego poprzednik. Zachował wąski grill z pionowymi szczelinami, ale nie był już płaski. Był lekko wygięty po bokach, co podążało za kształtem litery V komory silnika. Dodatkowo, przednie błotniki miały większe reflektory. Model M59 dostępny był w wersji dwu- i cztero-drzwiowej oraz w wersji pickup. Rumuński producent wymyślił również, jak stworzyć zamkniętą kabinę, co było bardzo ważnym udoskonaleniem, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochód wyposażono w elektryczne wycieraczki szyb zamiast ręcznych, jakie były w M57.
Trudno mówić o jakimkolwiek komforcie wewnątrz kabiny M59. Wciąż miał solidne fotele osadzone na metalowych ramach z pewnymi sprężynami i materiałem. Metalowa deska rozdzielcza miała prędkościomierz flanked by two other panels where the automaker installed additional gauges for fuel level, water temperature, oil pressure, and an ammeter. Między dwoma przednimi fotelami producent zamontował dźwignie biegów na podłodze.