1962 BMW 3200 CS

Zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1961 roku, BMW 3200 CS był zachwycającym coupe zbudowanym na podwoziu sprzed dekady, ale nikomu to nie przeszkadzało.

Niemiecka marka potrzebowała nowego języka projektowania swoich samochodów i próbowała osiągnąć to dzięki sportowo wyglądającemu coupe. Na początku zarząd firmy rozważał coupe Lancia Flaminia jako inspirację, ale szybko zrezygnował z tego pomysłu. Zamiast tego BMW zatrudniło studio Bertone do zaprojektowania nowego pojazdu, a oni otrzymali podwozie z modelu, które pochodziło z BMW 502, które zadebiutowało w 1951 roku. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę i tak powstało 3200 Coupe CS.

To był pierwszy samochód, który miał słynny „Hofmeister kink” na słupku C, a ten element projektu zdefiniował samochody BMW na nadchodzące dekady. Przód wyróżniał się tradycyjnym grillem w kształcie nerki, ale cieńszym i krótszym, otoczonym wąskimi poziomymi szczelinami. Dzięki temu zapewniono odpowiednią wentylację. Z niską linią boczną i wysoką szybą dachową z cienkimi słupkami, samochód wyglądał lekko, nawet jeśli nie należał do kategorii ultralekkich. Z tyłu, lekko pochylona szyba oraz lekko opadający tył podążały za eleganckimi liniami pojazdu. Ostatecznie producent zamontował okrągłe światła tylne na tylnym pasie z chromowanym wykończeniem.

Wewnątrz, producent umieścił drewnianą deskę rozdzielczą z trzema wskaźnikami skierowanymi w stronę kierowcy oraz górnym obszarem wykończonym winylem, aby chronić ją przed słońcem. W centralnej części 3200 CS znajdowały się radio i popielniczka. Przednie fotele były na tyle szerokie, że tworzyły swoistą ławkę nad tunelem przekładni, podczas gdy z tyłu istniało miejsce dla dwóch dorosłych osób.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.