1963 ARO M-461

Rumuński producent samochodów ARO rozpoczął swoją działalność od montażu licencjonowanych radzieckich pojazdów 4×4 GAZ69, ale w 1963 roku zaprezentował swój własny produkt, model M-461.

Na podstawie wiedzy zdobytej podczas produkcji GAZ69, znanego również jako IMS 57, oraz analizy innych pojazdów 4×4, rumuńscy inżynierowie stworzyli nowy samochód od podstaw. Niestety, zabrakło im inspiracji przy nadawaniu nazwy, stąd M-461. Ta nietypowa nazwa oznaczała, że samochód zbudowano na ramie nośnej opracowanej w Muscel (siedziba fabryki), „4” oznaczało, że to czwarty prototyp, który faktycznie działał, a „61” pochodziło z roku, w którym rozpoczęto projekt.

Pierwsze spojrzenie na kształt pojazdu przypominało wcześniejszy model IMS 57, mimo że wszystkie panele były nowe. Wciąż miał podobny przód z pionowymi żebrami grilla otoczonymi dolnymi, żaluzjowanymi nadkolami, które miały małe okrągłe reflektory po wewnętrznej stronie. Z profilu, płaskie panele nadwozia i surowy wygląd przypominały pojazdy wojskowe z II wojny światowej. ARO produkowało ten samochód wyłącznie jako kabriolet, z materiałowym dachem, który można było schować za tylnymi siedzeniami.

Kabina była również prymitywna, nawet jak na 1963 rok, wyposażona w duże, trójramienne koło kierownicy oraz materiałowe siedzenia. Z tyłu, w zależności od wersji, znajdowały się albo boczne ławy skierowane do środka, albo jedno siedzenie skierowane do przodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.