Chevrolet wprowadził czwartą generację modelu Impala w 1965 roku, oferując ją z już słynnym pakietem Super Sport.
Bycie pierwszym amerykańskim samochodem, który wyprodukowano w więcej niż milionie egzemplarzy w jednym roku po II wojnie światowej, nie było łatwym zadaniem. Jednak to nie spowolniło procesu rozwoju pojazdu przez GM. W ten sposób, w 1965 roku, producent wprowadził na rynek czwartą generację Impala SS, czyniąc ją jeszcze lepszą niż wcześniej.
Na zewnątrz samochód charakteryzował się bardziej zaokrąglonym designem, z czterema reflektorami i kierunkowskazami umieszczonymi w obszarze zderzaka. Dodatkowo, chromowana atrapa chłodnicy z poziomymi żebrami miała w środku logo w kształcie kokardki. W wersji Super Sport, Chevrolet dodał specjalne emblematy na przednich błotnikach. W wersji coupe samochód miał bezramkowe boczne szyby, co nadawało mu wygląd faux-kabrioletu. Z tyłu producent zamontował sześć okrągłych świateł tylnych.
Wewnątrz znajdowały się dwa kubełkowe fotele z przodu, oddzielone konsole centralną. To było nietypowe rozwiązanie, ponieważ w tamtym czasie większość pojazdów nie miała czegoś takiego. Z tyłu GM zamontował kanapę wystarczająco szeroką dla trzech osób, chociaż nachylona linia dachu nie zapewniała zbyt dużej przestrzeni nad głową. Zestaw wskaźników również był innowacyjny, z okrągłym obrotomierzem po lewej stronie i liniowym prędkościomierzem naprzeciwko kierowcy.