Mercedes-Benz zaprezentował model 600 w 1963 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, ale to był dopiero początek planów producenta dotyczących jego najbardziej luksusowego pojazdu.
Szybko przechodząc do 1964 roku, marka ze znakiem trójramiennej gwiazdy wprowadziła sześciodrzwiową wersję samochodu, nazwaną Pullman Landaulet. Jego rozstaw osi wynoszący 3,9 metra (155,5 cala) pozwolił producentowi stworzyć najbardziej luksusowy samochód na rynku. Co więcej, była to najdroższa nowa limuzyna na świecie. Tego rodzaju pojazd oferowany był dla głów państw. Jego sylwetka została zaprojektowana przez najbardziej prestiżowych designerów współpracujących z marką: Friedrich Geiger (twórca modelu 500K), Paul Bracq (projektant SL) oraz Bruno Sacco.
Podczas gdy przód pojazdu dzielił panele z zwykłą, czterodrzwiową wersją 600, wszystko zmieniło się za słupkiem B. W pełni chowany dach pozwalał pasażerom na tylnych siedzeniach cieszyć się niebem, dzięki czemu mogli wstać i pomachać tłumowi. Drugi rząd drzwi stworzony był z myślą o funkcjonariuszach ochrony, którzy musieli szybko wyskoczyć i zrobić miejsce dla najważniejszych pasażerów na najdalej wysuniętych siedzeniach. Dach z płótna mógł być schowany za kabiną i służył także jako ochrona przed przeciągiem.
Ciężki, trzytonowy (6590 lbs) pojazd był wyposażony w hydraulicznie regulowane amortyzatory. Co więcej, pneumatyczny system kontrolował również zamki drzwi, szyby, otwieranie i zamykanie bagażnika, a nawet regulację siedzeń.