Ludzie oczekiwali większej mocy od małego Ferrari, więc w 1969 roku zadebiutował model Dino 246 GT z nieco większym silnikiem o mocy 195 KM.
Ferrari wprowadziło markę Dino w 1967 roku, przedstawiając lekki i sportowy model 206 GT. Jednakże z powodu napędu na bazie silnika V6 o pojemności dwóch litrów, klienci nie byli do końca zadowoleni z osiągów auta. Włoski producent samochodów naprawił to dwa lata później, wprowadzając wersję 246, która była wyposażona w silnik o pojemności 2.4 litra i tej samej konstrukcji. Nazwa 246 pochodziła od pojemności skokowej oraz liczby cylindrów.
Karoseria zaprojektowana przez studia Pininfarina miała parę okrągłych, stałych reflektorów oraz płaską i niską przednią część. Dwumiejscowe wnętrze charakteryzowało się nachyloną przednią szybą oraz pionowym, ale mocno zaokrąglonym zewnętrznym profilem, z tylną szybą umieszczoną tuż przed komorą silnika, która miała osiem otworów wentylacyjnych zamiast sześciu, jak w modelu 206.
Wnętrze było eleganckie, z parą foteli kubełkowych z wzmocnieniami. Deska rozdzielcza znajdowała się za kierownicą i miała dwa duże wskaźniki oraz nie mniej niż sześć dodatkowych mierników. W przeciwieństwie do swojego mniejszego brata, Dino 246 miał nieco zmodyfikowane, bardziej luksusowe wnętrze. Jednak nadal nie dorównywało większemu modelowi Daytona.