1974 Chevrolet Camaro Z28

1974 Chevrolet Camaro Z28

Przejdź do galerii zdjęć1974 Chevrolet Camaro Z28

Chevrolet wprowadził znacząco ulepszoną wersję drugiej generacji modelu Camaro na rok modelowy 1974, co było podyktowane głównie nowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, a także oznaczało ostatni rok produkcji wersji Z28 do 1977 roku.

Kiedy NHTSA rozpoczęło kampanię na rzecz bezpieczniejszych dróg, jednym z jego postulatów było wprowadzenie normy dotyczącej zderzaków, która wymagała, aby wytrzymywały one uderzenie przy prędkości do 5 mph (8 kph) bez uszkadzania reszty pojazdu. Druga generacja Camaro nie miała nawet zderzaka przed kratką chłodnicy, więc producent musiał znaleźć rozwiązanie. Gdy to zostało opracowane, Chevrolet przyjął je i wdrożył w całej gamie modeli, w tym w linii Camaro. Ten sportowy coupe cieszył się dużą sprzedażą, a najsilniejszym modelem w ofercie był właśnie Z28. Jednak marka z logo w kształcie muszki zdecydowała się zakończyć produkcję tej wersji po 1974 roku i wznowiła ją dopiero w 1977 roku.

Z przodu, w modelu 1974 Chevrolet Camaro Z28, zastosowano nowy pas przedni z nachyloną kratką, która miała czarną siateczkę o prostokątnym wzorze. Zespół projektowy Chevroleta dodał do niego światła parkingowe, które pełniły również funkcję kierunkowskazów, umieszczone w głębokich wlotach powietrza, obok reflektorów. Chromowany zderzak z gumowym paskiem chronił przednią część pojazdu i miał ten sam kształt, co pas przedni. Pod nim producent umieścił dyskretny spojler.

Pod kątem bocznym nie było znaczących zmian dla niewprawionego oka. Jednak model 1974 Chevrolet Camaro Z28 był wyposażony w 15 x 7-calowe koła Rally, na których znajdowały się unikalne opony F60-15 z białymi literami. Para kierunkowskazów znajdowała się na przednich błotnikach oraz aerodynamicznych lusterkach drzwiowych. Dodatkowo, oznaczenia Z28 na pojeździe były podkreślone dużą, czerwoną literą Z w porównaniu do cyfr. Klienci mogli również wzbogacić wygląd pojazdu o unikalne paski i spojler na tylnej części. Tam, podobnie jak w całej linii Camaro z 1974 roku, Z28 miał prostokątne światła tylne z narożnymi kierunkowskazami.

Wewnątrz, fotele Strato z pełną pianką, z wysokimi oparciami i wbudowanymi zagłówkami, zapewniały niezbędne wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Były dostępne z wyboru w wersji winylowej, materiałowej lub w połączeniu obu rodzajów tapicerki. Model 1974 Chevrolet Camaro Z28 został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby lepiej radzić sobie na krętej drodze, więc jego pasażerowie powinni pozostawać na swoich miejscach podczas manewrów. Przed kierowcą znajdował się czteroramienny kołek kierownicy oraz panel wskaźników. Nie było znaczących różnic w porównaniu do reszty oferty. Standardowo w modelu Z28 znajdowała się konsola centralna z dźwignią zmiany biegów umieszczoną na podłodze. Z tyłu producent zachował ten sam układ, co w poprzedniej wersji modelu, z kanapą profilowaną dla dwóch pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.