1974 Holden HJ

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Holden wprowadził serię HJ w 1974 roku jako zaktualizowaną wersję swojego poprzednika, modelu HQ z 1971 roku, i produkował ją do 1976 roku, kiedy to zastąpił ją modelem HX.

Chociaż był to zupełnie nowy pojazd, Holden HJ z 1977 roku wykazywał znaczną poprawę w porównaniu do swojego poprzednika pod względem stylu, komfortu wnętrza i osiągów. Niemniej jednak, samochód opierał się na tej samej platformie, którą Holden wprowadził w modelu HK w 1968 roku. Posiadał nawet tę samą rozstaw osi oraz podobny ogólny wygląd, chociaż z wieloma istotnymi różnicami. Mimo to, klienci chętnie oglądali model HJ i tłumnie odwiedzali salony Holden w Australii, Nowej Zelandii i innych krajach, do których producent go eksportował. Podobnie jak jego poprzednik, HJ był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Belmont, Kingswood oraz najbardziej luksusowej, Premier. Oprócz sedana, HJ był oferowany jako kombi, coupe, pojazd użytkowy, panel van oraz kabina podwozia.

Jedną z najważniejszych modernizacji w tym samochodzie zauważono z przodu, gdzie Holden HJ z 1974 roku miał lampy kierunkowskazów i światła parkingowe umieszczone na bocznych krawędziach reflektorów. Otaczała je wytłoczona atrapa chłodnicy z poziomymi żebrami, na której umieszczono logo marki. Poniżej znajdował się chromowany zderzak, który miał gumowy pasek od końca do końca, aby obniżyć koszty naprawy w przypadku małych rys na parkingu.

Z boku, Holden HJ z 1977 roku zachował ogólny kształt swojego poprzednika. Długi kaptur z uniesionym środkowym segmentem przechodził w panoramiczną szybę czołową podtrzymywaną przez cienkie słupki A. W zależności od wersji, samochód miał boczne chromowane paski, które biegły wzdłuż nadwozia w środkowej części, poniżej chromowanych klamki drzwi. Opadająca pokrywa bagażnika współgrała z pochyloną tylną szybą, co poprawiło widoczność z tyłu. Ostatecznie, tylna część nadwozia zyskała całkowicie nowy wygląd w porównaniu do swojego poprzednika. Zamiast montowania świateł tylnych w zderzaku, producent umieścił je na górnych krawędziach błotników, co czyniło je bardziej widocznymi dla kierowców z tyłu.

Wewnątrz, płaska deska rozdzielcza miała podniesioną prostokątną sekcję, która zakrywała środkowy panel i zestaw wskaźników. Przed kierowcą znajdowały się wskaźniki pokazujące najważniejsze dane o samochodzie, takie jak prędkość, poziom paliwa, temperatura płynu chłodzącego, ciśnienie oleju i amperomierz. W niektórych wersjach dostępny był obrotomierz. General Motors często krytykowało się za płaskie fotele kubełkowe, jakie umieszczono w serii HQ, co kontynuowano również w modelu Holden HJ z 1974 roku. Na szczęście osoby siedzące z tyłu miały lepszy komfort dzięki szerokiemu ławkowemu siedzeniu, choć brakowało w nim wsparcia bocznego.

2.8L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2835 Cm3
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna

3.3L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność3310 Cm3
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna

4.1L

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4146 Cm3
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna

5.0L

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5047 Cm3
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.