Fiat wprowadził odświeżoną wersję swojego modelu supermini 127 w 1977 roku, a oprócz kilku zmian stylistycznych, oferował także wersję sportową.
Kiedy włoski producent samochodów zaprezentował model 127 pod koniec lat 60., był zaskoczony jego sukcesem na rynku. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak silnik zamontowany poprzecznie, stał się hitem na rynku europejskim. Ponadto samochód był licencjonowany do produkcji w innych krajach, takich jak Polska i Jugosławia. Dlatego, chociaż nadszedł czas na jego zastąpienie, producent kontynuował jego produkcję aż do 1981 roku.
Po połowie lat 70. producenci samochodów zaczęli wprowadzać plastikowe, owalne zderzaki, aby uczynić swoje pojazdy bardziej aerodynamicznymi oraz dostosować się do standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu 127 zyskał nowy przód. Kierunkowskazy przeniesiono z miejsca pod reflektorami do zderzaka, co nadawało mu smuklejszy wygląd. Kolejną istotną zmianą było nad tylną częścią, gdzie samochód w końcu otrzymał klapę bagażnika, zamiast oddzielnej pokrywy bagażnika, która otwierała się bez szyby tylnej, jak w pierwszej serii.
W środku model 127 zapewniał dużo miejsca na nogi dla pasażerów z przodu dzięki silnikowi zamontowanemu poprzecznie. To rozwiązanie pozwoliło producentowi przesunąć fotele do przodu, co zapewniło lepszą przestrzeń dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo, ponieważ był to już hatchback, Fiat zainstalował płaską składana tylną kanapę zamiast stałej, jak w jego poprzedniku.