Holden wprowadził model HZ pod koniec 1977 roku i produkował go aż do 1980 roku w kilku wersjach wyposażeniowych i nadwoziowych, co wpłynęło na wizerunek producenta na rynku, gdzie cieszył się dużym uznaniem.
Jedną z najważniejszych ulepszeń modelu Holden HZ z 1977 roku w porównaniu do jego poprzednika nie było związane z wyglądem nadwozia, lecz z nowym rozwiązaniem inżynieryjnym zwanym Radial Tuned Suspension. System ten był testowany przez Pontiac na początku lat 70-tych, a następnie GM przeniosło tę technologię do Holdena, udowadniając jej skuteczność. Został opracowany specjalnie dla pojazdów z nowymi (wówczas) oponami radialnymi, co znacząco poprawiło komfort jazdy i prowadzenie. Duży sedan Holden HZ zyskał również sympatię klientów dzięki wygodnej jeździe i mocnym silnikom. Oprócz oryginalnego systemu nazewnictwa fabrycznego, samochód kontynuował znaną nazwę wśród Australijczyków i Nowozelandczyków: Kingswood.
Prostokątne nadwozie przypominało wcześniejszy model HX, z okrągłymi reflektorami i szeroką, kratkowaną osłoną chłodnicy pomiędzy nimi. W zależności od wersji, duży sedan był dostępny z dwoma lub czterema reflektorami. Niezależnie od tego, kierunkowskazy i światła parkingowe były umieszczone w rogach przednich błotników. Niżej, producent zamontował chromowany zderzak z gumowym paskiem od końca do końca.
Dzięki długiej masce i konstrukcji z kabiną przesuniętą w tył, sedan Holden HZ z 1977 roku miał sportowy, ale zarazem elegancki wygląd. Ponadto, chromowany pasek przechodził przez pojazd od przodu do tyłu po bokach, podkreślając długość samochodu. Chowane klamki drzwi również były chromowane, co sugerowało wyższy segment pojazdu, mimo że był on stworzony dla zwykłych Michaela i Rebecci, popularnych imion w Australii pod koniec lat 70-tych. Dla wersji Premier dostępny był dach pokryty winylem. Za pochyloną tylną szybą, Holden umieścił opadający bagażnik z podniesionym środkowym segmentem, flankowany przez tylne reflektory umieszczone w rogach, z trzema poziomymi chromowanymi szczelinami. Pod błyszczącym zderzakiem tylnym producent umieścił podwójny system wydechowy z rurą po obu stronach.
Klienci znaleźli przestronną kabinę z dużą ilością miejsca dla dorosłych wewnątrz modelu HZ. Przed kierowcą znajdowała się prostokątna deska rozdzielcza. Zestaw wskaźników był dostępny w kilku opcjach. Z jednej strony istniał taki, który pokazywał prędkość, poziom paliwa i temperaturę płynu chłodzącego. Z drugiej strony, mocniejsze wersje były wyposażone w dodatkowe wskaźniki, w tym obrotomierz, amperomierz i manometr ciśnienia oleju. W zależności od wersji, z przodu dostępny był zestaw foteli kubełkowych z tapicerką z tkaniny lub winylu. Z tyłu z kolei, model HZ Kingswood z 1977 roku miał szeroką kanapę z podłokietnikiem.