Model 308 był dostępny jako coupe, GTB, oraz jako targa: GTS. W 1980 roku, z powodu regulacji dotyczących emisji spalin, producent samochodów musiał znaleźć rozwiązania, które pozwoliłyby utrzymać moc na poziomie, który spełniałby wymogi. W tym celu zainstalowano w obu wersjach samochodu system wtrysku paliwa Bosch Motronic, co wprowadziło literę „i” po oznaczeniach GTB i GTS. Mimo to, sprzedaż nadal była na umiarkowanym poziomie. Aż do momentu, gdy pojawił się serial Magnum P.I. Amerykański serial telewizyjny zadebiutował pod koniec 1980 roku. W tytułowej roli wystąpił Tom Selleck, prywatny detektyw, który w filmie jeździł 308 GTSi, przez co samochód stał się natychmiast rozpoznawalny na ulicach. Pomimo słabszego silnika, sprzedaż poszybowała w górę. Niemniej jednak warto wspomnieć, że w tamtych czasach nie był to wolny pojazd. Jego niska masa i mocny silnik V8 umieszczony poprzecznie za kabiną sprawiały, że 308 GTSi był szybszy niż większość innych sportowych samochodów dostępnych na rynku.
Ferrari nie zdecydowało się jednak na zmianę wyglądu zewnętrznego samochodu, który został zaprojektowany przez Леонардо Фіораванті, pracującego dla studia designu Pininfarina. W 1980 roku Ferrari 308 GTSi miał parę podnoszonych reflektorów oraz zestaw wlotów powietrza za nimi na górnej stronie błotników. Pod nimi producent umieścił poziomą gumową listwę, która pełniła funkcję zderzaka i była flankowana lampami sygnalizacyjnymi oraz światłami parkingowymi.
Profil aerodynamicznego pojazdu charakteryzował się pochyloną szybą czołową z wąskimi słupkami A. Zdejmowany dach można było przechowywać za siedzeniami, podczas gdy szerokie słupki B miały kształt trójkąta i rozciągały się w stronę tyłu samochodu. Producent umieścił pionowe tylne okno za kabiną i przed pokrywą silnika. Równocześnie, okrągłe wloty powietrza umieszczone wzdłuż nadwozia znajdowały się na linii pasa, tuż nad tylnymi błotnikami, tworząc ikoniczny wizerunek serii 308. Wreszcie, z tyłu Ferrari zainstalowało podwójne okrągłe światła tylne, w których światła cofania były zintegrowane z tymi umieszczonymi wewnątrz.
Wnętrze 308 GTSi wykończone skórą posiadało parę kubełkowych siedzeń z wzmocnionymi bokami, aby zapewnić odpowiednie podparcie dla ich pasażerów. Przed kierowcą znajdował się estetycznie wyglądający zestaw wskaźników z dwoma dużymi zegarami, jednym dla prędkościomierza i drugim dla obrotomierza, oraz trzema dodatkowymi wskaźnikami dla poziomu paliwa, ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Ponadto na konsoli centralnej producent dodał kilka dodatkowych wskaźników dla amperomierza oraz analogowego zegara.