1982 Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

1982 Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole

Przejdź do galerii zdjęć1982 Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole

W związku z zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji, Ferrari musiało w późnych latach 70. obniżyć moc swoich silników, ale później odzyskało część utraconych koni dzięki technologii czterozaworowej.

Gdy Ferrari postanowiło zastąpić model Dino, zatrudniło Leonarda Fioravantiego z Pininfariny do jego zaprojektowania. Dodatkowo, włoski producent samochodów zastosował panele nadwozia z włókna szklanego (GFRP), aby uczynić pojazd lżejszym. Na dokładkę, zamontował także silnik V8 w układzie poprzecznym za kabiną, co sprawiło, że stał się jednym z najszybszych pojazdów dostępnych na rynku. Jednak gdy musiał zmniejszyć emisję spalin, w 1980 roku Ferrari przeszło z gaźników na system wtrysku paliwa Bosch K-Jetronic, co skutkowało utratą około 55 PS (54 KM). W 1982 roku marka Prancing Horse wprowadziła technologię czterozaworową do linii 308, co zaowocowało wersją Quattrovalvole coupe i targa. Choć GTB nie skorzystał na ogromnej reklamie dzięki serii Magnum P.I. w USA, wciąż był poszukiwanym pojazdem, chociaż jego sprzedaż była daleka od wyników osiąganych przez jego rodzeństwo GTS.  

Ferrari zaprezentowało model 308 GTB Quattrovalvole na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1982 roku. Oprócz ulepszonego silnika, wprowadzono również kilka zmian w wyglądzie samochodu. Z przodu producent dodał zestaw prostokątnych lamp przeciwmgielnych zintegrowanych pod zderzakiem w szerokiej dolnej kratce. Na niektórych rynkach zachowano ten sam zestaw, który obejmował kierunkowskazy i światła parkingowe. Kolejną poprawę zauważono na dolnej krawędzi zderzaka, gdzie Ferrari zmieniło kształt spojlera.

Z profilu, samochód otrzymał nowe koła w rozmiarze metrycznym, podczas gdy 16-calowe felgi wciąż były dostępne jako opcja. Oba modele miały ten sam pięcioramienny wzór, z żółtą nakrętką na środku z logo Prancing Horse. Mały dźwigienka otwierająca drzwi została ukryta na tylnym słupku drzwi nad zaokrąglonym otworem wlotowym, który zasilał silnik znajdujący się za nim. Na koniec, z tyłu, włoski producent wprowadził nowe tylne światła, które miały światła cofania na zewnętrznych lampach, a nie wewnętrznych, jak w poprzednich modelach.

Wewnątrz, 308 GTBi Quattrovalvole zachował ten sam układ dwuosobowy, ale z nieco innym projektem dla konsoli centralnej między siedzeniami. Tam producent umieścił dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny oraz kilka dodatkowych przycisków do systemu wentylacji i szyb elektrycznych. Klimatyzacja nie była dostępna, ale pojawił się radioodtwarzacz. Jednak producent zamontował komfortowe fotele obite skórą, które pomagały pasażerom pozostać na miejscu podczas manewrów w zakrętach z dużą prędkością. Przed kierowcą znajdował się ten sam zestaw wskaźników z pięcioma tarczami, z większymi dla prędkościomierza i obrotomierza oraz mniejszymi dla poziomu paliwa, temperatury cieczy chłodzącej i amperomierza. Na konsoli centralnej Ferrari umieściło wskaźnik ciśnienia oleju i zegar.

2.9L V8 5MT RWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność2927 Cm3
Moc171.5 Kw @ 6800 Rpm
233.2 Hp @ 6800 Rpm
230 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 5500 Rpm
255 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 Vr 16 || 225/50 Vr 16
Długość166.5 In (4229 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość44.1 In (1120 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.5/57.5 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna2932 Lbs (1330 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)
Spalanie trasa16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Średnie spalanie16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)

2.9L V8 5MT RWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność2927 Cm3
Moc176.5 Kw @ 7000 Rpm
240 Hp @ 7000 Rpm
237 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 5000 Rpm
260 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna158 Mph (254 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 Vr 16 || 225/50 Vr 16
Długość166.5 In (4229 Mm)
Szerokość67.7 In (1720 Mm)
Wysokość44.1 In (1120 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.5/57.5 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna2932 Lbs (1330 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto11.1 Mpg Us (21.2 L/100Km)
Spalanie trasa17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Średnie spalanie15.7 Mpg Us (15 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.